Olasz fórum

Olasz fórum

Venezuela, vagyis Kis-Velence (szótörténet 13.)

2009. január 09. - mbemba

A gettó és a karantén meg kell tudnotok, hogy Venezuela sincs, ha nincs Velence.

Magyarázat: a spanyol hajósok közelítve a mai Venezuela partjai felé megállapították, hogy a helyiek építkezése hasonlít az öreg kontinensen, Velencében látottakhoz, mármint ami a cölöpöket illeti. Kis-Velence – szólt a hajó kreatívosztálya, vagyis spanyolul: Venezuela.
 
Könnyen lehet, hogy a spanyol legénység ironizált, hiszen Velencében, ekkor már csillogó palazzók álltak, míg Dél-Amerika északi partjain – a Földrajzi Nevek Etimológiai Szótára szerint – cölöpökre épített indián falu.
 
Van olyan forrás, amelyik azt feltételezi, hogy az itáliai Amerigo Vespucci - szótörténeti sorozatunk előző főszereplője, vagyis Amerika névadója - volt a keresztelő.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://olaszforum.blog.hu/api/trackback/id/tr7867144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

http://klematisznaploja.blogspot.com/ 2009.01.10. 09:48:45

Olvasom a bejegyzésed mbemba, és azon kaptam magam, hogy (nem tehetek róla, de) kibújt belőlem a kíváncsi fehérnép :))) Áruld már el, miért szereted ennyire Olaszországot, az olaszokat, hogy ennyire tematikud blogot írsz? Ott éltél/élsz? Jártál ott? (Tudom, hogy aki kíváncsi hamar megörekszik, de....)

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.01.10. 23:55:04

Nem, nem élek, éltem ott! Sokszor voltam arrafelé - leghosszabb idő egy hónap volt. Kicsit most el is gondolkodtam, hogy miért, meg hogyan ez az olaszság. Szerintem, azért, mert - most erre jutottam -, az iskolába semmi nem tetszett igazán - szenvedtem is becsülettel -, aztán suli után egy fordítás kapcsán belebonyolódtam az olaszba. Úgy tudtam lefordítani egy hosszabb cikket, hogy még nem is tanultam olaszul (erdélyi, szentgyörgyi vagyok). Ezért nekikezdtem tanulni, és egy csomó sikerélményem volt: gyorsan ment, éreztem, hogy haladok, használtam. Nem volt fölöttem egy nagyon okos tanár, aki számonkér és rendelkezik.
A nyelvtanulás kapcsán pedig megismertem néhány rokonszenves olaszt és így megmaradtam az olasz mellett. Hogy szeretem őket, annyira, úgy összesen, az nem lenne igaz. Az ottani tájat, élvezkedést, igen!:)) Ha azt hallom Szicília, focis történetek, Toszkána, kaja, kávé, egy pár olasz könyv, meg figura, Abruzzo,... , akkor mesélhetnékem van. Így valahogy!:))

popp · http://koncertblog.com/ 2009.01.11. 11:07:56

@mbemba: Szengyőri vagy, óriási. Nem egy haverom/ismerősöm származik onnan, voltam is ott egyszer. Hóesés október közepén, méteres hóban gázolás a Szent Anna tónál? - aha!

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.01.11. 12:46:22

És szentgyörgyi emlék konkrétan?
Szent Anna tó melletti Mohos, ismerős? Nem baj, ha nem. Én is csak, egyszer, mikor hazamentem, akkor tudtam meg, hogy micsoda hely. Világ legszebb helye a tóval együtt. Uff!:))

popp · http://koncertblog.com/ 2009.01.11. 13:11:58

Csiki sör, buli a Kornélkban, születésnapom satarata!
süti beállítások módosítása