Olasz fórum

Olasz fórum

Rap Palermóból (trilla 13., videó)

2009. február 25. - mbemba

Palermo, naná, hogy ott is van Nyócker. Lássuk az ottani rapperek hogy látják a világot, környezetüket.

A csapat neve Combomastas, a szám címe: ,,U tagghiamu ’stu palluni?” (szó szerint, szicíliaiul: Kivágjuk ezt a labdát?)
 
 
Gyermek vagyok, barátaimmal itt élek ebben a kerületben, van egy labdánk, egy világunk, ami elfelejteti, hogy elveszettnek születtünk.
Apám a börtönben, anyám a péknél dolgozik.
Iskolába menni? Nincs kedvem, előbb hon maradok, ma reggel bulit csapok, haver!
Ragazzino, hová mész? Kivel találkozol? Kivel vagy? Akivel akarok, figyuznom kell, mert másképp baj érhet!
Palermo mindent elvesz, egy negyed gyászban. Egy ragazzino – olyan mint én –, meghalt… csúnya dolog!
Most mennék el, csak a vérem tart itt, ha itt maradok még egy percet, csak egy kis hülye maradok!
Tele van a szekrény álmokkal, csak egy kis érzelmet akarok, a szívem erőt akar, mert küzd.
Fáradt vagyok, hogy nincs tető a fejem fölött és még várok, várok!
 
Settecannoli, Brancaccio, Cep,
Ballarò, Magione, Borgo Nuovo, Zen,
Calatafimi, Mezzomonreale,
Cuba, Uditone, Tommaso Natale (palermói negyedek, városrészek – mbemba)
 
Délben felkelek, eszek a nagyinál, majd kimegyek, kiállok a sarokra, egy kis füvet eladok.
(figyu, bajba kerülsz!)
Ne mondd többet, … tudom! Megvárom ezt az estét, kefélek egyet.
Megfordulok, vakító fény (eldob mindent, mert a rendőrség van itt)
Bedobtak Malaspinába (kiskorúak börtöne),
Szellemeket is láttam.
Akik megveszik, ugyanazok hívják a rendőrséget.
Most kinn vagyok, ez a természet ereje.
Nem félek semmitől, neked kell figyelned!
Szemét voltál, kicsinállak!
Spicli! Megiszom a véredet! Ne mondjátok meg a nevem, ne köpjetek be! Ha találkozunk az utcán, szétverlek!
De mit akartok? Ne nézzetek, ne zavarjatok! Rossz vagyok, igen, de ti hitványak!
 
Vucciria, Santa Rosalia,
Capo, Malaspina, Libertà, Palagonia,
Passo di Rigano, Zisa, Arenella, Il Borgo, Vergine Maria, Marinella.
 
Ezer euró egy évre, otthon egy kupi volt pont most, ha valaki akar valamit, ahhoz egy meló kell! Hogy csináljam? Tanulni pénz!
A fizut nekem nem adják csak úgy, Dolgozni pénzbe kerül!
Ha nem tudom hogy csináljam, akkor ottmaradok, Palermót megéled, vagy ő felél téged, négy elem és izzadság a homlokon, van egy lányom, ember vagyok, akinek az életben célja van.
Anyám már nagyi, húsz vagyok és elszánt.
Ügyvéd akarok lenni, megadni a lányomnak azt is, amit elképzelni se tud.
Elmenni innen, elmenekülni Palermóból, fel van szarvazva ki hazajön.
Mosom a lépcsőket. Van egy diplomám, de el akarok menekülni.
A kerületem élve beépített a falába,
Úgy, mint az életem, amelyik eldöntötte a sorsomat.
 
Bocca di Falco, Bonagia, Portanna,
Villagrazia, Noce, Guadagna,
Pallavicino, Sferracavallo,
Cruillas, Acqua Santa, Via Montalbo.
 
Ezzel az élettel, amelyiket itt elszórok, én. Nézd a kezem, amelyikben nincs semmi…
Haver: hogy vagy? Milyen kevesen vagyunk ezekben az üres napokban, amelyek nyomják a vállunk,
És te miért nézel?... Mit nézel?
Harminc évem, mintha ötven gyötrelmes lenne. Akarom, hogy a gyerekeim, akik nőnek, ne menjenek sehová.
Ebben a városban, amelyik megfizetteti a hibáimat és még mindig fizetem az árát, annak, hogy ,,kokaint” árultam a bunkóknak.
Apák gyermekei, olyan karokkal, mint a polip, ha hozzájuk érsz szembeköpnek.
Mutasd mit tudsz csinálni, mert én nem csinálom többet, a Madonnával az ágyam fölött, mellemen a kereszttel.
Ebben a tengerben megtanítanálak úszni.
Ez a dal, azoknak szól, akik szövegelnek, szövegelnek, de nem érdekli semmi őket…
Azoknak a hazug, féreg politikusoknak, akik ígérnek munkát, szerencsét,
De amikor nyernek és vezetnek, akkor csak a hasukra gondolnak
Így a város alámegy és olyannak látszik, mint mikor egy tonhal meghal.
De valamit csinálnunk kell, … Maga,… mondja el, hogy lehet nem emigrálni.
Forza Palermo! Forza Rosalia, ezt a csodát Santuzza (Szentecske – mb.), csak te tudod megcsinálni (Rozália, Palermo védőszentje – mb.)
Hogy megszabadíts az új pestistől:
a közömbösségtől, a maffiától, a hatalmaskodástól.
Ez kultúra és civilizáció földje volt
Meg kell változtatnunk, itt élnünk és halnunk kell! (kiemelés mb.)
San Lorenzo, Cipressi, Colonna Rotta
Sperone, Oreto, La Rocca,
Politeama, Falsomiele, Kalsa
Mondello, Montepellegrino, Villatasca.
 
Ezt az életet nem választottam, nem!
Emberként akarok élni. (szeretnék)
A malavita (rosszélet szó szerint, bűnözés – mb.) hazavág, ha bocsánatot kérek!
 
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://olaszforum.blog.hu/api/trackback/id/tr36963598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Count Adyn 2009.02.25. 20:30:22

Ez a szép nyelv nem megy ehhez a zenei stílushoz valahogy:)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.02.26. 23:19:22

@Count Adyn: Jogos. Érdekes, hogy francia nyelven viszont kiváló hiphopok vannak.
süti beállítások módosítása