Olasz fórum

Olasz fórum

Briósban fagyi, ez a szicíliai fagyi

2011. október 03. - mbemba

Jól kigondoltam mindent: úgy csinálom, mint Szicíliában, gondoltam. S cselekedtem.

Beslattyogtam egy közértbe, vettem egy brióst, de nem szorongattam sokáig, hanem betértem egy kedves cukrászdába, a Mészáros utcai Béla bácsi cukrászdába. Mikor elmondtam bánatomat, bizalmatlanul néztek. ,,A fagyit tegyük bele abba?!”. Ajánlottak is rögtön egy tányért, mert úgy érezték túl nagy kihívás lesz megzabálnom a briósba tett két gombócot (mogyoró és vanília volt a páros), úgy hogy ne csöpögtessem tele azt a pár négyzetmétert. Háttal ültem az amúgy nagyon kedves cukrászlánynak, szembe egy tükörrel, aztán szemezgetettünk, jobban mondva vizslatta, hogy a fagyi hogy tűnik el nagyra tátott számban. Ritka jól esett, ennyire finom fagyit egész nyáron nem ettem. A westend melletti (Lehel tér felé) belga csoki tiltakozik csak.
Csak élvezője vagyok, értője semmiképp az édességeknek, mindenféle kajáknak, de soha nem értettem, hogy az édes – gyakran émelygően édes – ostya íze miért illik, illene az amúgy is gyakran édes fagyikhoz. Jobban megy hozzá a közömbösebb briós. Így történt, hogy újra megkóstoltam palermói fagyimat.
Emberek, még van idő kipróbálni!

A bejegyzés trackback címe:

https://olaszforum.blog.hu/api/trackback/id/tr873266456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pietro87 · http://forzanapoli.blog.hu/ 2011.10.03. 16:59:19

Hát nem tudom, hogy én meg tudnám-e kóstolni. Ha valami beválik, akkor azon már nem nagyon szeretek változtatni. Marad inkább az ostya. De elhiszem, hogy biztos jó lehetett. :)

oleandro 2011.10.04. 14:22:18

Jó móka lehetett.Magyar briósba magyar fagyit!
Én kritikátlanul mindent imádok, ami szicíliai, de ezt valahogy nem. A fogaim alkalmatlanok arra, hogy a fagyival együtt egyem a brióst. Utána meg minek.
A lányaim viszont nagyon megszerették.

spontan · http://erdekessegek.info 2011.10.04. 16:39:48

Nekem az ostya is jó, de kipróbálnám ezt is, minden jöhet, ami édes. Mondjuk ha harapni kell, az nem lehet jó, legalábbis nekem bele szokott nyilallni a fogam.

Ami pedig a cukrászlányt illeti, szerencséd, hogy nem ilyen fagyiárussal találkoztál helyette: :D

erdekessegek.info/a-torokorszagi-fagyizas-nem-egyszeru-132.html

lamed 2011.10.04. 17:35:03

Én úgy tapasztaltam, hogy a szicíliai briós egészen más anyagú... Semmiképpen sem azonos a magyar brióssal. De eszméletlenül finom fagyival, az igaz.

soproni1 2011.10.04. 18:45:49

De szar volt! Főleg amikor kifogyott a fagyi és maradt a buci széle !

katy27* 2011.10.04. 18:50:49

Nekem nem jött be, pedig imádom az olasz fagyit. Ja, és a lehető legautentikusabb helyen, egy ennai fagyizóban kóstoltam meg, még mielőtt valaki arra gyanakodna, hogy nem a megfelelő helyen ettem :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2011.10.04. 18:56:53

Szicíliában nekem a granita jött be legjobban (főleg a citromos).

savrola 2011.10.04. 20:19:23

A magyar birós nem is alkalmas rá, és teljesen más, mint a dél-olasz. Egyébként nem kifejezetten szicíliai sajátossá. A szemközti Calabriában is így adják. Nagyon laktató és finom. Az más kérdés, hogy mennyire egészséges.

mestska · http://cities.blog.hu 2011.10.04. 21:47:52

én is palermoban ettem ilyet :) De a fenti hozzászólókkal egyetértve: nem ugyanaz a két briós alapanyag szerintem.

Amúgy életem eyik legklasszabb (frissen készített) szendvicsét is Palermoban ettem, de ez már nem fagyi. :) Igaz, ahogy a kifli belének jó részét kitépte és hátradobta, mint felesleges alkatrész, az örök emlék marad....

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2011.10.04. 23:02:13

Képviselőfánkkal el tudom képzelni, brióssal nagyon nem....

ihatethisindapassthingy 2011.10.05. 07:25:56

Szicíliában (és valóban, Calabriában meg itt-ott még Campagniaban is) ez egy zseniális cucc, de teljesen más a briós állaga. Inkább egy omlós bucira emlékeztet, szóval itthon hamburgerzsömlével jobb esélyekkel indulnál :)

Egyébként szinte mindenütt kaptunk hozzá egy kis műanyag kanalat, azzal lehet elkezdeni és amikor már elfogyott a fagyi nagyjából és átázott a briós, akkor lehetett harapni :)

Kirsten 2011.10.05. 08:57:11

Ami nekünk croissant az nekik cornetto, a briós és a palacsinta szintén valami más... szóval ez nem szicíliai, de legalább neked izlett :)

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2011.10.05. 09:40:22

@ihatethisindapassthingy: @Kirsten: @mestska: @lamed: Amit odakinn zabáltam, az kábé 10 éve volt. Én zsemlére emlékeztem, az itthoni zsemlére nagyon emlékeztetőre. De megnéztem néhány honlapot, a google képkeresőjébe is beírtam, s a briós mellett döntöttem.
Az biztos, hogy mikor itthon fagyizgatok, megmarad az bennem, hogy hmm, de finom volt ez a fagyi, viszont a végén megmaradó ostya édes íze, elnyomja a fagyijét, vagyis fél perccel a fagyi után csak az ostya íze marad a számban.
Ilyen szempontból pedig a közömbösebb ízú briós, zsömle vagy bármi nekem inkább ízlik.

Így! :)

ihatethisindapassthingy 2011.10.05. 09:43:41

@mbemba: Nem véletlen, hogy a briósra gondoltál, brioche con gelato a cucc olasz neve :) Szerintem mindannyian menjünk vissza és kóstoljuk újra! :)

Miroslav 2012.03.30. 20:20:52

Szakemberként írom, a mi "bucink" hasonlít a legjobban arra amit te enni szeretnél. Palermoban a központi vasútállomástól nem messze dobtam majdnem egy hátast, szinte minden csini nőci ezzel tömi magát! Egyébként nagyon finom. Ez kulturális kérdés, mivel szed, hogyan szoktad meg :) Mint ahogy az Alföldön, az idősebbek simán nagy karéj kenyérrel ették a Görögdinnyét. Biztosan köze lehet a laktató édességnek , péksüteménnyel "con brioche" ezen okfejtéshez :)

Miroslav 2012.03.30. 20:22:09

@ihatethisindapassthingy: brioche minden töltetlen péksüteményféle :)

ihatethisindapassthingy 2012.03.30. 20:26:16

@Miroslav: Hogy úgy :) Egyébként alföldi vagyok eredetileg, de a kenyér-dinnye kombó nekem sok volt... Bezzeg a cukros zsíroskenyér :)
süti beállítások módosítása