Olasz fórum

Olasz fórum

Cannolo a Zsilinszkyn

2012. március 29. - mbemba

Van egy-két kaja, édesség, amelyiket előbb-utóbb ki akarok próbálni. Ilyen volt a szicíliaiak büszkesége a cannolo is. A fészbúkon mászkálva láttam, hogy a Bajcsy-Zsilinszky 35 alatt van egy hely(Caffé GianMario), ahol próbát lehet tenni. Megtettem.

Nekem nem ízlett! De elmondom egészében, hogy milyen volt a helyen eltöltött 15-20 percem. Az Arany metrómegállótól közelítettem, feltűnt egy olasz zászló, odamentem, betoppantam, s valaki rám kiáltott: Csáó dottore! Vigyorgott is hozzá az emberünk. Egy pillanatig nem értettem, hogy ezt miért kell mondani nekem (a poszt átolvasásakor már aktuálpolitizáltam is). Aztán odapillantva, ahová ő is fókuszált, látom, hogy pólóm a Doctor felirattal az ördögi 46-os dicsőségét hirdeti. Rögtön megbeszéltük egy-két szóban, hogy Rossinknál nincsen jobb.
Egy perc nem telt el, jött egy kedves kislány, a következőben pedig már jött is a cannolo siciliano. Egy csokival bélelt tekercsben érkezett a ricottánál sűrűbb töltelék. Ahol a – szerintem ricottás – töltelék kibújt, ott narancshéj volt. Kiskanállal kínálták, de nyilvánvaló volt, hogy az enyémnél sokkal ügyesebb mozdulatokkal sem lehet legyőzni a keményke ostyaszerű tekercset. Nem hagytam ott, mert nem volt rossz, de finomabb édességet ettem már.
Aztán, már megint bebizonyosodott, hogy számomra egy hely megítélésében sokkal fontosabb az elpusztított kajánál az ott lévő emberek kedvessége, jófejsége. Jó volt ott üldögélni, majszolni, nem tucc-tucc zenét hallgatni egy olaszországi rádióból. A menü áttekinthető volt és megfizethető (pizzák 1000 és 2000 között). Mikor a kasszánál fizettem, az engem ledottttorozó Mario – talán a tulaj volt – odajött s megbeszéltünk mindent: hogy este lehet meccset nézni, de nem érdemes, mert csak állva lenne rá lehetőség; hogy miért nincs Chievo-sál a falon; hogy jövök-e még vissza, s hogy elégedett vagyok-e.
Mondtam is magamnak, a Nyugati felé slattyogtva, hogy 1000 forint kicsit sok egy cannolóért és a pohárnyi vízért, meg azt is, hogy ügyesek ezek az olaszok: nem ízlett, drágálltam is, oszt mégis jó volt minden!

(képeim nem sikerültek, mert a fény nem volt elég erős telefonom fényképezőjéhez)

A bejegyzés trackback címe:

https://olaszforum.blog.hu/api/trackback/id/tr674347255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oleandro 2012.03.30. 12:57:45

hát ilyennel már a csizmán se próbálkozné....:) Egyébkén a kávéjuk milyen?

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2012.03.30. 15:04:26

@oleandro: édesség után nem kívántam. Biztos jó, hiteles hely!

m_balage 2012.03.30. 16:40:27

@oleandro: az espresso mondjuk 3ból 2ször jól sikerül, és ezzel a top helyek között van a városban a ranglistán :)
a pizza is egész jó, ajánlom én is jó szívvel bárkinek őket!

Chuikov 2012.03.30. 16:56:43

A hely tényleg jó. Két olasz srác a tulaj (Mario és Giovanni) közvetlenek és barátságosak ami a mai hazai vendéglátásban nem annyira elterjedt. A kávé finom és ételeikhez bizony olaszhonból hozzák a hozzávalók nagyját. A pizza tényleg finom vékony ropogós, de a tésztaételeik is kiválóak. Szerintem egy próbát mindenkinek megér.

Lille havfrue 2012.03.30. 18:46:29

Az igazi cannolo citrom- vagy narancskrémmel készül és inkább ropogós tésztaszerű, mint ostya a külseje. Olaszországban többször ettem és nagyon finom!!

InterAmala 2012.04.03. 15:51:33

@mbemba: Szerintem Budapest legjobb olasz ételeit kaphatod itt, Chuikovnak igaza van teljesen. Én amikor elöszőr "beestem" ide, teljesen meglepődtem a tulajdonosok közvetlenségén.Azóta olyan gyakran jövök hozzájuk, amilyen sokszor csak lehetőségem nyilik rá. Ez a hely egy "darab" Olaszország a magyar fővárosban. Jártam már 1-2 (150+) vendéglátóegységben, de ahányszor belépek, mindig jó kedvem lesz. Ha étterem lenne és nem bistro, már kaptak volna csillagot is a "gumisembertől".....

10-ből 10 pontot adok.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2012.04.04. 10:13:01

@InterAmala: Kétségtelen, hogy nagyon-nagyon-nagyon jó hangulata volt! Következő pizzámért odamegyek! :)

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2012.05.15. 11:21:17

S már azt is tudom, hogy a pizzájuk is nagyon finom, a hangulat pedig továbbra is hihetetlenül jó!

Aki akar az olaszt is tudja gyakorolni!

Pietro87 · http://forzanapoli.blog.hu/ 2012.06.29. 21:01:45

@mbemba: Na már majdnem kérdeztem, hogy voltál-e, de akkor ezekl szerint igen. :)

Nem ismertem eddig a cannolót - igazából a két alapot: a pizzát és a tésztát (bolognai, miklánói) ettem csak -, ahogy több olasz ételnek is csak a neve van itt előttem. De kicsit furcsállom, hogy egy sütemény, egyáron legyen a pizzával.

Milyen drukkerek, Olaszország mely tájáról jöttek ide? :)

Olasz és magyar vendéglátásról nekem annyi van, hogy régen amikor Olaszországban jártunk, olyan gombócokat tettek a fagyira, hogy majdhogynem leesett. Itt nálunk meg körzővel, vonalzóval méregetik, nehogy véletlenül egy mililiterrel is több kerüljön a kehelybe. :)

Pietro87 · http://forzanapoli.blog.hu/ 2012.06.29. 21:02:32

@Pietro87: * Na már majdnem kérdeztem, hogy voltál-e ÚJRA, de akkor ezek szerint igen. :)

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2013.09.27. 21:51:04

ÉS A HELY AZÓTA SEM VESZTETT LENDÜLETÉBŐL, UGYANOLYAN KÖZVETLENEK, MINT VOLTAK!!!!!!!! (s nagyon finom a pizza!!!!)

Jó hely! Mondjuk ki ismét!

csenerezi 2015.08.15. 15:47:02

Jó hely szerintem. Az árak elfogadhatóak, az ételek finomak, a kiszolgálás különleges. Valóban olasz sziget itthon.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2015.08.21. 17:51:16

@csenerezi: Nagy hiba:))), hogy itthon olyan finom pizza készül, hogy már nem vbágyok oda.

Csak idétlenkedek, mert lehet ott más finomat is enni!
süti beállítások módosítása