Olasz fórum

Olasz fórum

San Marco utca Óbudán, miért?

2012. december 12. - mbemba

Alaposan meglepődtem, mikor először láttam az óbudai San Marco utcanév táblát. Ki olaszkodik Óbudán? – kérdeztem magamtól, majd másoktól, főleg óbudai öregektől. Válasz nem volt.

san-marco-2.gifA nyolcszázas években még híres család volt a Nákó család. A Budapesten született Nákó Mileva tetszett egy San Marco nevűnek, pontosabban Capece Zurio San Marcónak. El is vette. Róla 5-10 perc guglizás után annyit sikerült kiderítenem, hogy nagy nápolyi származású nemes család, a Capece Zurio család sarja volt, s mint ilyen igen-igen vagyonosok voltak. Így történhetett, hogy halála után Nákó Mileva nagy vagyon fölött rendelkezhetett. Ezzel a pénzzel pedig jól bánt San Marco hercegnő: tudta, hogy egy mértékig környezetéért is felelős.

Nevéhez fűződik az akkor gyógyíthatatlannak mondott-gondolt betegek, illetve a hajléktalanok részére épült óbudai Irgalom Háza. Innen az utcanév.

Ennek a jóléleknek őrzi a nevét az utcán kívül egy alapítvány, illetve az alapítvány által szervezett San Marco szabaegyetem.

Ide tartozik: az Irgalom Házának lelkészéről, Fischer Ágostonról neveztek el egy parkot Óbudán.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://olaszforum.blog.hu/api/trackback/id/tr94962749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Evoken 2012.12.13. 10:09:44

Eléggé lokálpatrióta vagyok de ezt nem tudtam. Grazie.
Éééés Óbuda testvérvárosa Udine! Igaz, csapat szinten is megvan a zebramez iránti imádat de egy kicsit nyugatabbra tolódott. :)) Azért a friulik így is azon kevés, mondhatni maroknyi csapatok közé tartozik akiket nem gyűlölök, sőt még szimpatikusak is. :D

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2012.12.13. 19:13:41

@Evoken: Örülök, hogy újjal szolgáltam! (ma tettem ki az óbuda címkét, lehet, hogy a Filatori alatt is van új infó).

Igen, az Udine számomra is - meg sok-sok olasz számára - egy rokonszenves vidéki csapatot jelent.

Ha van időd, energiád, ha éppen ráérsz, gyere a rendszeres hétvégi focis posztjainkhoz!

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2012.12.15. 09:20:02

@Evoken: Most jut eszembe... Az utca vége pedig lehetne a Szent Márk tér - mint Velencében - elegáns kocsmákkal, :)), viszont sok-sok galambbal.

Evoken 2012.12.15. 14:03:14

@mbemba: hehe, egész jó ötlet. :)

Amúgy köszi a felhivást, szerintem már több mint egy (két?) éve olvasgatom azokat a posztokat, sőt elsősorban azért is nézem az oldalt. Csak hszig nem jutottam. :)

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2012.12.15. 15:19:57

@Evoken: Megmondókra is szükség van! Na, majd egyszer, jól megfontolva minden szavad! :)

S tovább rángatva a Szent Márk-fonalat: a velencei tér leghíresebb kávézója a Florian. Ez a név is otthon van Óbudán!

Mariamaria1953 2013.10.08. 21:55:50

@Evoken: én is óbudai vagyok, ma botlottam bele ebbe a blogba ( a Szicília jelképe háromlábú nő eredetét kerestem a neten :-) és igen jó információkat találtam :-) Üdv!

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2013.10.08. 23:11:52

@Mariamaria1953: Azóta már nem vagyok óbudai, de címke nyilván marad! :))

Gyere máskor is!
süti beállítások módosítása