Olasz fórum

Olasz fórum

Tanuljunk vendéglátást!

2013. március 25. - mbemba

Olaszországban sem fenékig tejföl az élet a turistákból élőknek; a legszebb és leghihetetlenebb városok egyikében, vagyis Materában csak elvétve láttunk turistát. Több oka is van ennek, de hogy a vendégért sokat tesznek, az biztos.  Nem hiszem, hogy itthon, a később említendő jó példákhoz hasonló ne történne, de hogy ritkábban, az is biztos. Szerintem.

A két példa! A városka apró, családi fenntartásúnak tűnő éttermében (Al Vecchio Muro, A Régi Falhoz) megkérdeztem, hogy mit is jelent egy bizonyos szó a menün. Azon nyomban magyarázott, felvilágosított az idős hölgy, hogy ezúttal a bárány belsőségeiről van szó. Majd másnap, mikor a húst kértük, láttam, hogy tányéromon ott a máj és a szív. Természetesen külön ár nélkül.

matera, Bori 444.jpg

Nem ettem még naspolyát, viszont a helyi ábécében visszavigyorgott rám az emlegetett. Az üzletben dolgozó 

fiatal nőtől megkérdeztem, hogy ő melyik kettőt venné meg: rájuk mutatott, elmondta, hogy a naspolyának nincs idénye, ezért az íz még nem az igazi. Majd arra kért, hogy a gyümölcsöket süllyesszük a már megvásárolt alma és körte közé.

Tanuljunk tőlük!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://olaszforum.blog.hu/api/trackback/id/tr835166463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása