Olasz fórum

Olasz fórum

Minestrone hamisan

2013. augusztus 22. - mbemba

201308221059.jpgMár év elején tudtam, hogy idén előbb-utóbb végre megcsinálom első minestrone levesemet. Vártam, hogy minden zöldség együtt lehessen, vártam az újabb konyhai kísérletet. Ehhez képest nem sikerült ötcsillagosra a kaja, de így is elégedetten cuppantottunk ebéd után. Nem lett ötcsillagos, mert babot nem áztattam be, így konzervet használtam, s azért sem, mert igen könnyedén felrúgtam a leveskészítés eddig jól kialakult rendjét. De erről az uccsó sorokban!

Természetes, hogy így is finom lett, mert elképzelhetetlen a húsos szalonna, petrezselyem, bazsalikom, vöröshagyma, fokhagyma (1. sor), zeller, sárgarépa, krumpli, kelkáposzta (2. sor), paradicsom, zöldbab, zöldborsó (3. sor), cukkini, tészta (4. sor) hegyet olyan idétlenül beletenni egy fazékba, hogy az ne lenne gyönyörűség. Érdemes betartani a sorrendet, erre szolgál a zárójelbe szorult információ.

Én így csináltam: a tíz dekányi angol szalonnán megfuttattam a vöröshagymát, a három gerezd fokhagymát, rácsaptam a zöldségeket – keveset a zeller zöldjéből is –, majd jött a kockára és karikára és értelmetlen alakúra (minden volt, csak zsülien nem:) vágott két sárgarépa és krumpli, valamint a fél kelkáposzta (közepes volt) – valami egészen hihetetlenül finom illat volt a konyhában a kel beavatkozásakor –, majd jött a három paradicsom, a zöldbab (igen-igen kevés) és a konzerv zöldborsó, meg fehér bab (20-20 deka). A karikára vágott két darab kisebbfajta cukkinit a finisben dobtam bele. Aztán beletettem még kevéske fusilli tésztát (szép nagymaroknyit), hogy még olaszosabb identitást adjak a minestronénak – rizset is szórhattam volna rá.

201308221054.jpgHamis lett a minestrone, mert gyakorlatlan levescsinálóként a vizet csak a legvégén löttyintettem a zöldségekre (két ujjnyival többet, mint a kupac), így hogy ízesebb legyen többet főztem, kicsivel több sót, borsot, meg rozmaringot tettem bele.

Szóval itt egy nagyon nehezen elrontható kaja. Pontosabban egy kaja, amelyik elrontva is – csak úgy hamisan – tiszta élvezet.

Így!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://olaszforum.blog.hu/api/trackback/id/tr45471791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oella 2013.08.23. 21:15:30

vhol olvastam/hallottam, h szokás a parmezán (amúgy már nemigen rágcsálható, kemény) héját is belefőzni a levesbe az íze miatt...de az tuti, h a végén szoktak bele reszelni is a frissebbik végéből+olívaolaj - finom :) jól néz ki a hamis/pesti verzió is :)))

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2013.08.24. 07:59:06

@oella: Igen, igen! Mikor készen van szokás megszórni parmezánnal, meg olívaolajat loccsintani rá. Nos, mindkettő csak később jutott eszembe! :( :))

(a belefőzős húzásról nem hallottam,... talán be is sűríti kicsit a levest, ami nekem tetszett volna)
süti beállítások módosítása