Olasz fórum

Olasz fórum

Kéményseprő? Akkor olasz!

2014. április 12. - mbemba

201403291807.jpgAz 201403291806.jpgutóbbi hetekben, mivel kendő van rajtam és egy baba benne, nem mindig sietek a belvárosi utcákon, hanem néha kényelmesen sétálgatok is. Falakat, tűzfalakat, kapukat, macskaköveket nézegetek. És házakat, palotákat!

Ott van például a Bródy Sándor utcában a Kéményseprő –ház. Úgy lehet észrevenni, hogy a kapuja fölött ott egy törpenagyságú szobor. A figura egy létrát tart a kezében. A frontoldal szélén egy táblán össze van foglalva szépen, hogy 201403291808.jpgmi is ez a ház, a Bródy Sándor utca 15. Olaszos a történet! A ház – vagy inkább palota? – Devecis Mihály rendelésére épült, ő pedig olasz származás. Devecist írják Del Vec(c)hiónak is. A kéményseprő ipartestület első elnöke volt ő, találtam meg egy netes keresés közben.

És találtam egy másik szép és adatgazdag kis tanulmányt a kéményseprés itthoni és világbeli történetéről, amelyikből kiderül, hogy Magyarországon, Budapesten olaszok százai kaptak munkát, megélhetést, mint kéményseprők. Érdekes elolvasni!

Látva, a kéményseprős figuránkat, kezében a létráról még eszembe jutott valami! Eszembe jutott, hogy megvan a lehetősége annak, hogy ez a figura az olaszok részéről egy fricska is volt az otthoniaknak. Otthon, Észak-Olaszország bizonyos részein a Scaligeri családnak köszönhetően a létra a legfényesebb palotákon van ott. Devecis pedig gondolhatta azt: Nekem munkából futott palotára, itt Pesten!

De lehet, hogy ez csak nekem jutott eszembe! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://olaszforum.blog.hu/api/trackback/id/tr486023276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

madbalee 2014.04.14. 09:02:32

:) 11 evig laktam a környeken, de ezt a szobrot nem vettem eszre. Mentsegemre legyen mondva, hogy a Brodyn altalaban csak sötetben enyhe alkoholos befolyasolas alatt jartam. Kösz mbemba a törtenetet.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2014.04.14. 21:49:50

@madbalee: Azt olvastam először, hogy a Broadwayn! :)))))

Tessék!

madbalee 2014.04.25. 07:47:26

Tegnap meg is nézem :)

HgGina 2014.09.19. 16:08:00

@madbalee: én meg tegnapelőtt nézem meg.
süti beállítások módosítása