Olasz fórum

Olasz fórum

A vajonti tragédia, a háború sem volt csúnyább (50 éve történt)

2013. október 09. - mbemba

vajon.jpgA legritkább esetben lapozgatom a női lapokat, tegnap, óratartásra készülve, mégis megtettem. Utólag már tudom, hogy nem volt véletlen! Egy fontos eseményre emlékeztetett.

Volt szépen átlalpozni való, aztán láttam egy fekete-fehér oldalt, rajta egy tiszta-tiszta női arcot: Tina Merlin volt (1926-1991). Clementina partizán volt, kommunista, majd újságíró. Lelkiismeretes újságíró.

1959-ben egy újságcikkben leírta, hogy a Piave völgyében (első világháború egyik magyar helyszíne, ugye) épült gát óriási veszélyt jelent a közeli falvaknak. Tényeket közölt, érveket mondott. A cikk miatt mégis beperelték, bíróság elé vitték, majd felmentették. 1963. október 9-én, vagyis pontosan ötven éve, bekövetkezett a tragédia: egy majdnem kétszáz méteres hullám átcsapott a gát fölött, s Longaronét és környékét a földdel tett egyenlővé. Körülbelül 2000-en haltak meg. Pontosan öt éve részletesen is írtam a tragédiáról.

A tegnap olvasott lap szerint a Merlint felmentő bíró, Guido Salvini ezt mondta a tragédia másnapján: ,,Ha elítéltem volna, ezek a halottak mind az én lelkiismeretemet nyomnák."

A bejegyzés trackback címe:

https://olaszforum.blog.hu/api/trackback/id/tr375558600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása