Olasz fórum

Olasz fórum

Almás finomság, alias Falusi almás-kenyeres puding (mbemba főz, 8.)

2010. november 06. - mbemba

Több minden is kellett, ahhoz, hogy elkészítsem ezt a lánykori nevén pudingnak nevezett almás finomságot.

Ahhoz, hogy elkészüljön az almatorta kellett egy születésnap; egy – vagy inkább két –, tavalyi sienai – Siena környéki – vacsorás emlék; egy könyvemlék, illetve egy ráérős hétvége. A könyvemlék úgy értendő, hogy ott szúrtam ki magamnak ezt a könnyű receptet.
 
Eredetinek tűnt rögtön, hogy a sütemény tésztája kenyér. Ne legyen friss a kenyér! Én két nappal a tett előtt megvettem a bajor rozskenyeret. A piacon jonatán almát vettem, mert a recept azt írta, a torta lényege legyen savanykás (5-6 kell ide). Aztán kell még: mandula, tej, vaj, tejszín, citrom, meg körülbelül másfél óra – esetleg kevesebb.
 
A mandulát pirítsuk meg, ha jót akarunk.
 
A kenyérszeleteket – úgy mbembásan levágva a héját –, bele kell tenni egy jó öreg kivajazott jénaiba. Közben lassú tűzön öt kanál cukrot el kellene keverni öt evőkanálnyi vajban, majd ebbe beleforgatni a durvára vágott almát, s a pirított mandula háromnegyedét is (beleforgatás előtt citrommal meglocsolgattuk a jonatánt). A tetejére pedig rá kell simogatni a kenyeret, hogy a nem túl vastag szeletek (kábé centisre sem szeltem) mindenhol jól betakarják az almát.
 
Ezt a kenyérréteget pedig le kell önteni tejszínes-tejes-cukros, négytojásos löttyel. A tej legyen úgy két deci, a főzőtejszín ennek negyede, a cukor pedig három-négy evőkanálnyi. A mandulát is tegyük rá.
 
Aztán jól meg kell sütni. Én körülbelül 40 percet sütöttem, de a recept egy órát írt. Gyakran bepillantottam, és mivel a végén spontán rászórt megmaradt almaszeletek, annyira sültek, hogy jobbnak láttam kivenni a cuccot.
 
Nagyon finom volt, mondta utána mindenki, de tény, hogy szépen szeletelni nem lehetett. Lehet, hogy csak a kés volt a hibás.

A bejegyzés trackback címe:

https://olaszforum.blog.hu/api/trackback/id/tr62429142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.11.07. 13:38:29

Magnifica! Meg is hozta az étvágyam, ám én "a" meccsre csak egy szerény pizzával fogok hangolni. Ám közben erre gondolok!

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2010.11.07. 14:00:00

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Én viszont a Chievóval hangolok. Elsőben egész jó volt a csapat, most már egyre jobban nyom a Fiorentina (Vargas a legveszélyesebb).
De nagyon várom már a derbit!

Panucci 2010.11.07. 17:46:59

én meg szárnyast vacsiztam, no nem sast :-))) csak pipihúst....

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.11.07. 19:37:17

Hú de elkészíteném, de nem értem a rétegezést! Azt írod, hogy a kenyeret bele a jénaiba. Utána mi történik az almával, gondolom rájön a kenyérre. Felül akkor ismét még egy kenyérréteg van? Merthogy a tetejére is kenyeret simogatsz.
Amolyan jó kiadós, laktató, téli receptnek tűnik, hideg napokon mondjuk leves után, máglyarakás helyett mondjuk :)
Fahéj nem jön bele?

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2010.11.07. 19:45:07

Igen, igen, felül is egy réteg kenyér van. Szóval, alul és felül!

Az eredeti nem írt bele, én sem tettem. De a figyelmes konyhai segédszemélyzet :) is ezt kérdezte rögtön!
Jaj, igen, szegfűszeg viszont volt a felső kenyérrétegre öntött cuccban!
süti beállítások módosítása