Olasz fórum

Olasz fórum

Citromos tagliatelle (mbemba főz, 9.)

2011. június 27. - mbemba

Van új a nap alatt! Van citrom az olasz tésztán!

Barátok jöttek hozzám, s úgy döntöttem elkészítem az elhinni sem mert receptet. Annyira furcsán hatott a Citromos szélesmetélt (Tagliatelle al limone) cím, hogy délután ki kellett próbálnom, mennyire illik citrom a szélesmetéltre. Elkészült, de olyan gyorsan, hogy el se kezdtem, de már számban volt a citrom íze, a bazsalikomé, a parmezáné. Jó ez így! Pontosabban:
Főzzétek meg a tagliatelle tésztát – az enyémre ráírták, hogy ötperces –, egy adagra facsarjatok kábé fél citromot, aztán két-három bazsalikom levelet is tépjetek szét fölötte, s parmezánt is reszeljetek a gőzölgőre. Barátok azt mondták, hogy ízlett nekik. Fürkésztem őket, de nem tudom a tutit. Talán nem kellett volna annyit szürcsölnöm Figula rizlingjét.
Ennyi lenne! Ha kinn 30 fok felett van, s benn 25, akkor szerintem zseniális kaja!

A bejegyzés trackback címe:

https://olaszforum.blog.hu/api/trackback/id/tr673019641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aliblog 2011.06.28. 12:10:53

A képen tuti nem parmezán van. Csak nem trappista?

csipaka 2011.06.28. 12:12:15

Nagyon szeretem. Mondjuk én szoktam hozzádobni pár szem aszalt paradicsomot is.

mhxmqz 2011.06.28. 13:02:28

aliblog: nem csak dobozos, "fűszer" parmezán van, sőt..
Egyébként még egy tojássárgáját is rá lehet ütni a forró tésztára.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2011.06.28. 13:03:01

@csipaka: Elsőre pont eléggé meglepett a citrom, így nem jutott eszembe rátenni mást. Következőkor jöhet az aszalt paradicsom!

aliblog 2011.06.28. 13:51:09

@mhxmqz: pont az "egész" parmezánra gondoltam, én sohasem tudom lereszelni, amilyen kőkemény, csak farigcsálni.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2011.06.28. 14:40:02

@aliblog: Az olaszoknál nem kemény a parmezán, könnyen vágható is, nemcsak reszelhető (csak M.o.-on kapható kőkemény).
A recept tetszik. Pici olivaolaj is megy a tésztára?

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2011.06.28. 15:46:59

@Mitzi von Küche: @aliblog: culinaris-ba mentem (közel lakom hozzá), s négy közül lehetett választani. Én ár alapján választottam (ha jól emlékszem hathónapost kaptam érte, volt kétéves is).

Nem tettem rá olajat (nem volt száraz).

madbalee 2011.06.29. 19:17:12

Így éhesen az most instant get!
süti beállítások módosítása