Olasz fórum

Olasz fórum

Mi lesz veled Insigne? Mi lesz veled Ranocchia? És hétvégén? (Ez a 19., lehet tippelni!)

2014. január 09. - mbemba

insig.jpgMár-már évek óta gyakran előfordul, hogy egy-egy játékost kiszúrok magamnak, s hónapokon át figyelgetem őt, hogy mennyire igazolja várakozásaimat, néha okoskodásomat.

Ha olasz és fiatal (viszonylag fiatal) játékos, illetve beilleszkedés, akkor nyilván Balotelli a fő téma. Pedig nem csak róla van szó. Anélkül, hogy sokat keresgetnék a témában, két figura foglalkoztat most ezen a téren: Insigne és Ranocchia.

Insigne a Foggiában és a Pescarában, még a másodosztályban vonzotta magára az érdeklődők figyelmét, azóta volt egy átmenetinek tekinthető szezon, most pedig úgymond alapemberként játszik a Nápolyban. Véletlen írtam a szót, de erről van szó: játszik. A múlt fordulóban egy nápolyi ember társaságában néztem a Samp elleni meccset, s váratlanul ugyanúgy ostorozta Insignét, mint én. Insigne nagyképűen próbált cselezni, de csak ostobán belevezette a labdát az ellenfélben, kötényt akart kiosztani, de ugyanaz történt, trükkös megoldásokkal próbálkozott, de… A meccs végefelé ezer sikertelen kísérlet és elrontott egyszerű passz után, mégis felült a győzelmi szekérre, s a közönséget kezdte buzdítani, ahelyett magát szedte volna össze. Nem először fordult elő vele ez!

Insigne a Bajnokok Ligájában és a válogatottban is bizonyított nem egy meccsen. A legérdekesebb számomra az, hogy Benitez hogy nyúl a problémához: van-e bátorsága ahhoz, hogy a helyi kedvencet – Nápolyban született a derék Lorenzo – a vonalon kívülre tegye le egy időre. Egyébként Insigne gyakran focizott kimondottan jól a cserepadról érkezve. De az is lehet, hogy elég egy súlyos-súlyos négyszemközti beszélgetés. Nem hiszem.

A másik kiválasztott emberem Ranocchia. Ő az Inter védelmében tökéletlenkedik gyakran, ugyanakkor látványos szerelésekkel, remek ütemű beavatkozásokkal mutatja, hogy nem akármilyen lehetőségek vannak benne. A Bariban, párban Bonuccival remek belső védőpárost alkottak, de azóta nem sikerül a folyamatos kiemelkedő teljesítmény.

Megpróbál elegánsan játszani olyan pillanatokban is, amikor gyors és egyszerű beavatkozásra van szükség. Nem érzi, hogy kulcspillanatokban nem arra van szükség, hogy Baresihez hasonlítson (már bocsánat, hogy milános példát hoztam fel).

Szerintem – bár keveset nézem őket –, ezek a gondok alig-alig léteznek Angliában, Németországban, talán Spanyolországban. Lehet nem kellene ilyet mondanom, mert tényleg nem ismerem őket annyira. Feltűnő, hogy Olaszországban 25 környéki játékosok még mindig nem nőnek fel, pedig már kezdők régóta; olasz és európai meccsek vannak mögöttük.

Lehet, hogy a bamboccione jelensége az olasz fociba is begyűrűzött? Korábban már érintettük ezt a témát, itt!

Sokan kiosztanák már az aranyat a Juvénak! (én is) A Roma szerintem odaér a másodikra, de a Nápoly és a Fiorentina nagyot fog versenyezni a BL-t érő harmadikért. Mindkettőnek nehéz a feladata – de hát ők mennek a BL-ért  : szerintem a nehezebb dolga a néha remekül focizó Toro ellen szereplő toszkánoknak lesz (immár a gólkirályjelölt Rossi nélkül). A Nápoly viszont az ötödik Veronához megy. Ahhoz a Veronához, amelyik második a hazai meccsek alapján (8-0-1). Alig hiszem már, hogy az Inter rájuk felfuthatna, de mindenesetre itt a jó alkalom a zárkózásra hétfőn: a Chievo megy a San Siróba. Az a Chievo, amelyikben már nincs egy Luciano, Cossato, Marazzina, D’Anna, hogy feszültségeket gerjesszen a nagyok ellen.

A többiek küzdenek a kiesés ellen vagy valami komolytalanért. Szerintem.

1. Juve 49, 2. Roma 41, 3., Nápoly 39, 4. Firenze 36, 5. Verona 32, 6. Inter 31,... 16. Chievo 16, 17. Bologna 15, 18. Sassuolo 14, 19. Livorno 13, 20. Catania 13.

Gólkirályok lennének: Rossi 14, Tevez 11, Palacio 10,...

Szombaton:
Livorno-Párma
Bologna-Lazio
Vasárnap:
Torino-Firenze
Atalanta-Catania
Roma-Genoa
Verona-Napoli
Cagliari-Juve
Sassuolo-Milan
Hétfőn:
Samp-Udine
Inter-Chievo

A bejegyzés trackback címe:

https://olaszforum.blog.hu/api/trackback/id/tr995748488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

madbalee 2014.01.10. 14:37:27

Insigne nekem is kedvenc lett. Kivancsi vagyok Immobilevel mi lesz, valahogy Lornezo jobban vette a nagyobb csapatban az akadalyt eddig.

A ket emlitett mellett van meg egy BL gyöztes Santonunk, es egy iden tartosan serült El-Shaarawynk is. Mind-mind meg szemtelenül fiatalok!

Juve kihivoi elfogytak.
Roma nem valami biztato jeleket mutat az utobbi idöben.
Napoli botladozik, Inter kezd szetesni.
Fio tamadosora pedig hadirokkant epp.

Lazio, Milan szezonja pedig kuka ugy ahogy van.

Erdekes, hogy Chievo, Catania, meg mindig mennyire kiesöjelötlek.

madbalee 2014.01.10. 14:39:04

Szombaton:
Livorno-Párma 2-2
Bologna-Lazio 1-0
Vasárnap:
Torino-Firenze 2-1
Atalanta-Catania 1-1
Roma-Genoa 1-0
Verona-Napoli 2-3
Cagliari-Juve 0-1
Sassuolo-Milan 0-2
Hétfőn:
Samp-Udine 1-0
Inter-Chievo 2-1

.Frajti 2014.01.10. 22:37:29

@madbalee: a juve meccsből nem vonnék le messzemenő következtetést, lelketlen foci volt, az első a szezonban. Ha Rudi jó edző, márpedig az, akkor simán helyrerázza őket, túlteszik magukat a vereségen, amibe szerintem már előre beletőrödtek. Ez van, megy a vonat tovább.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2014.01.10. 23:11:56

@madbalee: Santon? Ő ki? :) Eltűnt, na. Kikerült a körforgásból. Vagy csak az olaszok nem követik? Megjegyzem őt sem láttam szétfeszíteni a hámot. Tény az is, hogy nem láttam a Newcastle-ban. Talán jót tesz neki Anglia!

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2014.01.10. 23:46:57

Livorno-Párma 1-2
Bologna-Lazio 0-1
Vasárnap:
Torino-Firenze 1-1
Atalanta-Catania 2-0
Roma-Genoa 3-0
Verona-Napoli 1-3
Cagliari-Juve 0-2
Sassuolo-Milan 0-2
Hétfőn:
Samp-Udine 1-1
Inter-Chievo 1-1

Pietro87 · http://forzanapoli.blog.hu/ 2014.01.11. 08:06:24

Livorno-Párma 1-2
Bologna-Lazio 0-2
Torino-Firenze 1-1
Atalanta-Catania 2-0
Roma-Genoa 2-1
Verona-Napoli 2-3
Cagliari-Juve 0-2
Sassuolo-Milan 0-2
Samp-Udine 1-1
Inter-Chievo 2-1

Inzaghi 2014.01.11. 17:34:34

Szombaton:
Livorno-Párma 2-0
Bologna-Lazio 2-0
Vasárnap:
Torino-Firenze 2-0
Atalanta-Catania 2-0
Roma-Genoa 2-0
Verona-Napoli 2-0
Cagliari-Juve 0-2
Sassuolo-Milan 0-2
Hétfőn:
Samp-Udine 2-0
Inter-Chievo 2-0

406coupé 2014.01.11. 18:00:20

Livorno-Parma 1-2
Bologna-Lazio 1-1
Torino-Fiorentina 1-0
Atalanta-Catania 0-0
Cagliari-Juventus 0-1
Hellas Verona-Napoli 1-0
Roma-Genoa 3-0
Sassuolo-Milan 1-3
Sampdoria-Udinese 1-0
Internazionale-Chievo 2-1

406coupé 2014.01.11. 18:01:27

csöppet megkéstem, de még nem kezdődött meg :)

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2014.01.11. 21:50:23

@406coupé: Még összeül a versenybizottság! :))))))))

Pietro87 · http://forzanapoli.blog.hu/ 2014.01.12. 13:47:52

Most végre elolvastam a posztot. És Insignével kapcsolatban csupán abban értünk egyet, hogy nem megy neki a játék. És szerintem ezért frusztrált, na meg a góltalansága végett. Az, hogy hajtja a közönséget, szerintem az jön le ebből, hogy a lelkesedése azért még nem tűnt el teljesen.

Tavalyi szezonban Cavaniról mondtam, hogy nagyképűbb lett, mert egy - egy rossz összjáték vagy a társaktól kapott hitvány passz után, sokszor kelt ki magából. Már szinte lehordta a többieket. Akkor sem értettünk egyet. De ez nem baj. :)

Veronában már tegnap este balhé volt, egy osztrák pár volt az áldozat, s a bűnük mindössze a Napoli-sál volt.

www.tuttonapoli.net/in-primo-piano/solita-vergogna-due-austriaci-con-la-sciarpa-del-napoli-aggrediti-a-verona-178344

Remélem több ilyen hír nem lesz, már csak a zártkapus meccs végett sem.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2014.01.12. 20:09:02

@Pietro87: Szerintem, ha egy játékos egy meccsen belül negyedszer és ötödször is belefordul az ellenfélbe, mikor a lába között át akarja gurítani a labdát, az nagyképű.

Frusztráltnak nem láttam: mikor hibázott, akkor többnyire kényelmeskedve futott egy rövidkét, majd meglógatta a buksiját.

Legyen igazad neked!

Nézd meg a második gól utáni örömködést!!!! Szerintem ritka aranyos! :))))

www.nemzetisport.hu/olasz_labdarugas/serie-a-konnyeden-nyert-a-roma-es-a-napoli-hatranybol-a-juve-2307101

madbalee 2014.01.13. 08:41:24

Na Insigne gollal valaszolt a kritikadra mbemba:)

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2014.01.13. 12:53:41

@madbalee: Valóban berúgott egy lábára rajzolt labdát! S fog még rúgni pályafutása alatt úgy kábé 100-150 gólt. Nagyon focista lesz!

De még jobb játékos lenne, ha lenne benne kevéske alázat.

Nézzétek meg mennyit futkos, mennyire határozott a teljesen hasonló alkatú, eléggé hasonló posztokon játszó Mertens és Callejon!

madbalee 2014.01.13. 18:08:38

See vagy Pippó szerintetek?

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2014.01.14. 08:30:08

Ezért jó kicsiknek szurkolni!!!!! :))) Egy éjszaka után is lehet nagyon örülni, annak a kicsikart pontnak!!!

Azon ritka esetek egyike volt, mikor a bíráskodás a kiscsapatnak kedvezett (nem folyamatosan, hanem a kulcshelyzetekben)

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2014.01.30. 07:33:23

@Pietro87: @madbalee: Erről beszéltem, ezt feszegettem: a közönség kifütyülte Insignét, mert gyenge volt, ő meg mutogatott, Benitez azt mondta erre, hogy Insigne nagyon fiatal.

Olvasom azt is, hogy Mertens és Calejon előtte vannak.

Fog ő még sok gólt rúgni, 99 százalék, hogy Nápolyban, de egyelőre vannak még nagyon komoly hozzáállásbeli gondjai!

UFF! :)) Megmondtam.

Pietro87 · http://forzanapoli.blog.hu/ 2014.01.30. 11:18:59

@mbemba: Igazad volt, most már én is belátom. Én sem hittem a szememnek, amikor azt művelte. Először nem is értettem, mert talán csak a füttyöt meg a közönséget kaptam el, de összeraktam a képet.

Nagyon fiatal? Hagyjuk! :) 23 lesz idén, fejben fel kéne nőnie neki. Ha ADL azt mondja ő lesz a nápolyi Totti, ő pedig Del Piero szeretne lenni, ki kell nőnie minden ilyen baját. Meglehet, hogy egész pályafutását a Napoliban focizza le, de óriásit kell javulnia mentális téren, ha egyszer ő szeretne a csapatkapitány lenni.

Sajnos akiket írtál előtte vannak a rangsorban és ezt sem jól dolgozza fel. Facebookon már írtam a lorenzós képhez, hogy mit gondolok. Szereintem akar ő a meccseken, csak sokszor a rossz megoldást választja. :)

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2014.01.30. 15:16:14

Nagyon nagy a felelőssége Beniteznek! Őt nem ismerem annyira, viszont De Laurentiis döntéseiben teljesen megbízok! Kevesebb dédelgetés, interjú, magamutogatás, több meló a pályán és edzésen, s rögtön működik minden.
süti beállítások módosítása