Olasz fórum

Olasz fórum

A tábla a régi, az árak nem! (országúti kerékpár világbajnokság, Varese)

2008. szeptember 23. - mbemba

Szeptember 23 és 28 között országúti kerékpáros világbajnokságot rendez Varese, ahol hat futam is lesz – például időfutam, meg 23 éven aluli nők és férfiak versenye –, azonban ez a média szívét nem dobogtatja meg. Minden olasz arra figyel, hogy Paolo Bettini, vagyis il Grillo, a Tücsök nyer vagy sem a vasárnap rendezendő 260,25 kilométeres szakaszon.

Az ünnepélyes, fergeteges megnyitó tegnap este volt, 15 ezren vettek részt az ünnepségen. A Cycling Stadium arénába többen is bementek volna, de nem sikerült, amit zokon is vettek. A szervezők elnézést kértek tőlük.

A tegnapi megnyitó: micsoda buli!

A magyar résztvevők a mai napon az U23-as időfutamon: Fejes Gábor és Iszkádi Tamás. Kusztor Péter, Ivanics Gergely, Cador Rida (francia és magyar szülők gyermeke) a mezőnyversenyen, Madaras Zoltán és Árvai Attila az időfutamán áll rajthoz. Bodrogi Gábor fáradtság miatt mondta le a szereplést.

Előzmények. Sok-sok rokonszenves egyénisége van és volt az olasz kerékpársportnak (Coppi, Bartoli, Moser, Chiappucci, Pantani…) ő, mármint Bettini, mindenesetre a legszerethetőbbek között van. Ha meg kellene formálni az Olaszt, akkor valaki hasonló kellene, hogy modell legyen: mutogat, magyaráz, az ellenféllel legalább annyit foglalkozik, mint magával és értetlenkedik színpadiasan. Persze, igen gyakran örül is, hiszen sikeres versenyző, most is pontosan az a tét, hogy sikerül-e harmadszor is világbajnoknak lennie. Sorozatban harmadszor. Hogy látja ezt ő maga, a cecinai (Toszkána) bajnok? ,,Megnyerni három világbajnokságot sorozatban elég egyedi dolog, és, ha mindez Olaszországban történne meg – látva, hogy 40 éve nem történt ilyen –, akkor ez a kerékpáros történelem része lenne, de mindezért kockáztatni is kell.” A legnagyobb ellenfél a spanyol csapat. Az olimpián a hispán Samuel Sánchez lett az aranyos, mivel Bettini csak Valverdevel bajlódott. Eltaktikázták.
 
Nyilatkozatok. A szövetségi kapitányt, mikor érvelésre kérték, hogy mondja meg, miért Bettinire esett a választás, hogy ő legyen a frontember ezt mondta: ,,Amikor, annak idején, megismertem úgy éreztem rögtön, hogy egy gyorsészjárású, intelligens emberrel van dolgom, tetszett, ahogy felvázolt taktikailag egy versenyt, egy szakaszt. Úgy gondolom, hogy az egynapos versenyeket tekintve az utóbbi harminc év legjobb versenyzője!” Nem is vitatják ezt sokan Olaszországban. Csalódottság azonban van! Di Luca kimaradt a csapatból a kapitány döntése miatt. Di Luca nem is vitatja, hogy Paolino – így hívja csapattársát, Bettinit – a vezér, de mint elmondta nagyon szeretett volna ott lenni Vareseben. ,,A spanyoloktól többen is nyerhetnek, nálunk csak egyvalaki nyerhet.” Ez nem olyan biztos, hogy így van, mert a talján kerekezőknél a ,,vízhordók” között van Rebellin is, aki Pekingben második lett, továbbá: Cunego, Bruseghin.
 
Bettini a koronát akarja 
A múlt. Bettini, tehát az egynapos versenyek mestere, így nyert Giro di Lombardiát, Liège-Bastogne-Liège-t, illetve Milánó-San Remót; volt szakaszgyőztes valamennyi körversenyen: Giro, Vuelta, Tour.
 
A rendezőváros. Jómagam Vareseben még nem voltam, azonban miután, mint minden Olaszországban járó, láttam már mindenféle hivatalos szerelésbe beöltözött pocakos öregurakat, rendkívül komoly ábrázattal és őszinte áhítattal tekerni a városban, a piazzán át, vagy az országúton rajokban pedálozni. Így sejthető mekkora felhajtás lesz a városban, ahol amúgy is komoly hagyományai vannak a kerekezésnek.
 
Itt, a Kertvárosban, mármint Vareseben született és halt meg Luigi Ganna, vagyis El Luison az első Giro d’Italia győztese; Alfredo Binda, aki versenyzőként és szövetségégi kapitányként is nagyot alakított, ő volt Coppi és Bartali ,,rendezője” a válogatottban és itt született Chiappucci is, aki többször volt második, mint első, de talán ezért is rendkívül kedvelt figurája a kerékpársportnak.
 
 
 
 
Az 1951-es utolsó kilométert jelző táblát most is bevetik
 
 
Varese 1951-ben már rendezett világbajnokságot. Akkor úgy volt, hogy mindkét legenda indul, vagyis Coppi és Bartali egyaránt, de nem így történt, előbbi beteg lett és kihagyta a címről döntő futamot, akkor a svájci Ferdy Kübler nyert. Az olaszság most megint abban bízik, hogy a hazai kerekesek otthon tartják a serleget.
 
Árak. A verseny hivatalos honlapja szerint az 1951-es világbajnokság volt a leglátogatottabb az interkontinentális rendezvény története során: másfél millióan voltak a helyszínen. Tény, hogy most is nagy az érdeklődés. A kiemelt helyeken jegyeket szednek majd, amelyek – kapaszkodjanak meg –, akár 625 euróra is rúghatnak. Ezért a startnál és a befutónál kiemelt helyet lehet kapni, illetve ebédet, no és parkolóhelyet. Persze 10-20 euróért is járnak már kiváltságok.
 
Az árak nem emlékeztetnek 1951-re, ellenben a befutó előtti utolsó kilométert jelző tábla a régi, amint azt a mellékelt képen is látni.
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://olaszforum.blog.hu/api/trackback/id/tr44677138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása