Újonnan induló rovatunkban az autósport legkiemelkedőbb olasz egyéniségeit, csapatait és pályáit próbálom közelhozni az olvasóhoz.
Az első rövidke fejezetet nem is kezdeném akárkivel, a Ferrari-dinasztia alapítójával, Enzo Ferrarival és csapatának bemutatásával.
Enzo Ferrari (A képen napszemüvegben) Modenában látta meg a napvilágot 1898. február 20-án. Az első világháború, mint oly sok embernek, neki is családi tragédiát okozott. Elvesztette édesapját és bátyját Dinót is. A háborút követően felcsapott autóversenyzőnek, az Alfa Romeónál vezetett és mérnöki feladatokat is ellátott. 1929-ben úgy gondolta érdemes saját istállót alapítani ez pedig nem volt más, mint a Scuderia Ferrari azaz a Ferrari istálló. A harmincas években ez a csapat még az Alfa Romeo égisze alá tartozott, 1940-től viszont saját gyártású autókat kezdtek fejleszteni. A Ferrari csapat a Forma kezdeteitől, 1950-től szerepel a száguldó cirkusz mezőnyében és azóta nem is hiányzott onnan egy évadot sem!
Pár számadat a Ferrari csapatról:
16 konstruktőri- és 15 egyéni világbajnoki cím!
Világbajnokaik voltak többek között: Alberto Ascari (Róla később is írok majd.), a legendás Juan Manuel Fangio, Mike Hawthorn, Phill Hill, John Surtees, Niki Lauda kétszer is, Jody Schekter, Michael Scumacher ötször és végezetül Kimi Raikkönen.
Az istálló első Forma-1-es futamgyőzelme az 1951-es brit nagydíjon született meg a argentin Jose Gonzalez jóvoltából , a mai napig utolsó Ferrari győzelmet idén Dél-Koreából Alonso „szállította”.
A csapatot számos tragédia érte, elhunyt balesetek során Castellotti, Miglia, Musso, Von Trips, G.Villeneuve. Gilles Villeneuve halála után sokáig a 27-es és 28-as rajtszámmal adóztak az elhunyt kanadai emlékére.
A Ferrari más sorozatokban is sikereket ért el, többek között a Formula 2-ben, Indianapolisban , széria autós futamokon vagy éppen Le Mans-ban.
Sajnos Enzo Ferrari már nem élhette meg, hogy csapata a 2000-es években sikert sikerre halmoz Schumacher vezetésével . A főnök 1988-ban távozott az élők sorából hátrahagyva egy nagyszerű csapatot.
(A Forma1-es sorozatot folytatjuk újabb érdekes olasz vonatkozású írásokkal.)