Olasz fórum

Olasz fórum

Focaccia (mbemba főz 3.)

2009. január 04. - mbemba

 Az hogy ez a focaccia a mbemba főz rovatba kerül az egy orbitális hazugság. Ott voltam, ahol készült! És ez sem teljesen igaz.

 Lényeg: a lisztet (másfél kiló) szépen átszitáltuk – itt még aktív voltam. Aztán só került a liszthez, három evőkanállal. Cukor is kellett a mókához, de az már ahhoz a 3 deci langyos vízhez ment, amelyikkel az élesztő (másfél db.) felfutott. Hozzáadtunk még bő félliternyit a langyosból, amibe 12 evőkanállal olívaolaj is került. Jól ki kellett dagasztani ezt – ugye Berni? –, hogy olyan jó nyúlós legyen. Egy órát kelesztettük.
 
Egy kicsit ízlés szerint aprítottunk zöld olívabogyót, meg paprikásat is és persze rozmaringot, majd tésztástúl sütőbe került, miután olajjal bekentük. A tésztának 30 perc pihentetés következett, aztán kicsivel többet a 200 fokos sütőben tette a dolgát. A sütőben egy kisedényben víz is volt, így nem száradt ki, aztán ugyanezzel a céllal meg is hintettük vízzel.
 
Nagyon finom volt! Hogy még jobban csússzon szürkebarát is volt mellé. 

A bejegyzés trackback címe:

https://olaszforum.blog.hu/api/trackback/id/tr53858000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

http://klematisznaploja.blogspot.com/ 2009.01.05. 12:22:26

Nyam-nyam, finom lehetett! Nekem is van egy sonkás focaccia receptem, de bevallom, sosem mertem belevágni :(

bernese mountain dog 2009.01.05. 13:26:49

Pedig érdemes megpróbálni, annyira nem bonyolult, csak az elkészítés tart sokáig. (Kb. 3 óra) És tényleg finom. :)
Nagy szakértője nem vagyok a témának, de találkoztam én is már többféle recepttel, pl. olyannal, amiben nem volt se rozmaring, se oliva, inkább egy lapos pizzatésztára hasonlított.

s.g. · http://soccergirl-sgblog.blogspot.com 2009.01.18. 22:50:42

köszi, ha végre hazaérek, ki fogom próbálni!
süti beállítások módosítása