Olasz fórum

Olasz fórum

Meséld el, hogy töltötted a karácsonyi szünidőt

2009. január 04. - mbemba

Karácsony és újév után jelentkezhet némi igény a történtek összefoglalására. Tiszta szerencse, hogy évekkel korábban Marcello d'Orta a címben említett kéréssel fordult kisdiákjaihoz.

Talán nem csak mbembának újdonság: a nápolyi kisiskolásokról írt remeket már meg is filmesítették. Videórészlet a szöveg végén.

Meséld el, hogy töltötted a karácsonyi szünidőt (részlet d'Orta: Én, reméljük, megúszom címú könyvéből).

Alig vártam már a karácsonyt, egyszerűég nem birtam tovább. Rengeteget tanultam, még ha a jegyeimen nem is látszott meg annyira, és egyszerüen nem birtam tovább hogy legyen már vége az iskolának és kezdődjön a karácsonyi szünet.

Karácsonykor csodálatos volt, a legszebb dolog a világon, jó volna ha bár sose mulna el a karácsony, olyan szép. Elötte való nap megjött Michele aki rendőr Milánóban, és kis tökmagkora óta ismeri az egész sikátor. Ő feljött, a mama lement. Aztán apám is lement és a nagyapám is és ott ölelgették a lépcsőn. Michele sirt, anyám sirt, apám nevetett. Én is szerettem volna megölelni, de nem fértem hozzá, nem volt hely a lépcsőn. Aztán feljött, és mindenki feljött és én is feljöttem, igaz nem mentem le annyira. Michele mesélte, hogy ő sose ölt meg senkit, de ŐT már majdnem meg akarták ölni!! Akkor a mama leintette, hogy most ne azon spekulálj, most az a fontos hogy pihenj. Es Michele pihent.
 
Karácsony estéjén minálunk töbminden volt az asztalon mint egy étterem! Minálunk karácsonykor egy étteremnél is többet eszünk, igaze Alfonso? Michele evett, evett, és közbe közbe fölemlegette, hogy a szemetje nem meg akart ölni! és a mama leintette, hogy most ne azon spekulálj, most egyél ! És Michele evett. Utána elmondtam a karácsonyi verset, taps volt, de pénz semmi. Minálunk nagyon smucigok még karácsonykor is. Jólvan gondoltam, biztos akkor akarnak adni, amikor majd elolvassák a levélkémet, amit a jézuskának irtam, de ezek a levélkékkel szemben is smucigok! Aztán jött az újév. Michele hülyéskedett, igenis ő hülyéskedett, mert mindig lő, az összes petárdát ő akarta eldurrogatni. Vett tiz kiló petárdát: triktrakkot, bengálit, bombát meg mindenféIét, és nagyobbakat durrantott, mint az egész utca eggyütvéve. Ja, elfelejtettem hogy angolnát ettünk. Vizkeresztre Michele már nem maradt, de mielött nem maradt, még megmondta nekem, hogy nincs is Mikulás, a mama meg a papa az, de mondtam neki, hogy vegye tudomásul, hogy ezt én már harminc éve tudom!
 

A Tanár úr és Louis Armstrong

A bejegyzés trackback címe:

https://olaszforum.blog.hu/api/trackback/id/tr12855992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baraonda · baraonda.blog.hu 2009.01.04. 12:05:08

"én is szerettem volna megölelni, de nem fértem hozzá, mert nem volt hely a lépcsőn" :o)))) Még mindig tudok rajta röhögni, több, mint 10 év után is. :o) Viszont a filmről nem hallottam még. Ami ebben a kis részletben elhangzik, amiatt szegény Marcello D'Orta nem kis viharba került amúgy, a "Lestrapált tanító" könyvében ír róla :o)

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.01.04. 12:52:45

@baraonda: Ne lebegtesd az inrformációkat!:)) Mesélj, milyen viharba keveredett D'Orta bátyánk?

baraonda · baraonda.blog.hu 2009.01.04. 16:03:09

Ebben a youtube-os kis filmecskében valami olyasmiről elmélkedik a kis olasz bambinó, hogy milyen lesz a világvége. S bár most nem hallottam, de az "Én, reméljük, megúszom"-ban le van írva, hogy az arzanói polgármester a tanácsnokokkal együtt megy a kecskék közé (azaz gangolnak a purgatóriumba) :) Miután Olaszországban megjelent a könyv, s benne a gyerekek véleménye a "lestrapált faluról" illetve az elszabadult gyermeki fantázia a kecskékről meg a polgármesterről, Marcello D'Ortát feljelentette az arzanói polgármester. Később tisztázták a dolgot, foglalkozott az üggyel a Costanzo show is, a feljelentést visszavonták :)
Ezután jöttek az olasz anyák, a nebulók szülei, akik jogdíjrészesedést követeltek... Hogy a vihar mégis elcsitult, az bizonyítja leginkább, hogy a 90-es évek közepe táján sorra jelentek meg a Marcello D'Orta könyvek. (Isten ingyér teremtett bennünket, Rómeó alulról jegyezte el Júliát stb...)
süti beállítások módosítása