Olasz fórum

Olasz fórum

Padlizsános sült tészta (mbemba főz, 6.)

2009. október 13. - mbemba

A terv az volt, hogy elkészítem az alla Norma-féle tésztát, de amikor láttam, hogy ott nélkülözhetetlen elem a ricotta salata (ammilyena és hol lehet venni?). Így lett belőle padlizsános sült tészta. Penne volt ezúttal itthon. A recept nem volt meg, ezért emlékezetből és a korábban begyűjtött elismerésekből dolgoztam.

 
A padlizsánt (esetünkben 3 kisebb volt) fel kell vágni (igen, a formája nem lényeges! :)), meg kell sózni és letenni körülbelül egy órára. Ezalatt a víz egy igen komoly része kifolyik belőle, puha is lesz, és lehet, hogy az enyhén keserű íz is ekkor megy ki belőle. Ezt a padlizsánt olajban megsütjük. Én 6-7 percig sütöttem, kevergettem a tűzön. A véghajrában egy evőkanál lisztet és pirospaprikát tettem hozzá (paprikával különösen figyelni, hogy ne égjen meg!). Közben a tésztát is megfőztem.
 
 
A sütőedény alját megnapraforgóolajoztam, egy réteg tésztát beleszórtam, a padlizsános masszát rákentem, aztán jött még egy adag tészta erre. És ezt a tészta-padlizsán-tészta hármast jól leöntöttem paradicsomlével (volt az körülbelül 3 deci), majd mindennek a tetejét alaposan megszórtam parmezánnal.
 
 
Hát így történt, amikor a 3-2 után tésztát készítettem. Utána pedig azt mondták, hogy nagyon ügyes vagyok!
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://olaszforum.blog.hu/api/trackback/id/tr981440587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cpandacsoki · http://isis.blog.hu 2009.10.13. 11:17:51

Jól néz ki! A ricotta az egy sajt, nemigen bírja az utazást, sőt, hűtőben sem bír ki többet pár napnál, de talán valamelyik culinaris boltban meg lehet kapni...

Rino 2009.10.13. 11:29:11

ricotta salata= sós túró.

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2009.10.14. 17:02:05

Jól néz ki, egy kérdés, 3 kisebb padlizsánhoz és 3 dl paradicsomléhez mennyi tésztát főztél ?

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.10.15. 16:24:11

@Sigismundus: Egy csomaggal,vagyıs 4 szemşlynek valöt.
Ededıg azt gondolta hogy csak egy rıcotta van. az amelyık nem olyan mınt a mı tehen vagy masfajta turonk.
@Rino: sos tuto ok hozza. ezek szerınt

fingerbangs 2009.10.18. 18:07:53

na jo azert ez nagyon nagyon durva egyszerusites, hogy ricotta az sos turo
nem az
a ricotta az ricotta, egyebkent olaszban mindenhol kapni

ha jot akarsz akkor vegyel ilyet
it.primopiatto.barilla.com/ilmondodellapasta/isughibarilla/alpomodoro/htm/90007_awContent.htm
isteni, a legjobb :)
probald ki
süti beállítások módosítása