Olasz fórum

Olasz fórum

A dzsámi kutyája (két meccsen voltam Törökországban)

A dzsámi kutyája (két meccsen voltam Törökországban)

2009. november 03. - mbemba

Ha lenne valaki, aki nem olvassa az nst-t!

nst.blog.hu/2009/11/02/a_dzsami_kutyaja

 

A bejegyzés trackback címe:

https://olaszforum.blog.hu/api/trackback/id/tr141492463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oleandro 2009.11.04. 16:52:15

Jó kis írásÍ. Csak nem a Romá-ban érdemtelenül kevéssé respektált belső hátvéd került a Besiktasba? Nem is tudtam.
Ami a hangulatot illeti, el tudom képzelni. leagalábbis abból itélve, amit volt szerencsém áélőben tapasztalni 2 éve: még Isztanbul európai fele is szinte teljesen megbénul, amikor az ázsiai rész csapata, a Fener bajnok lett.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.11.04. 17:32:48

@oleandro: Köszi szépen!
Bizony, róla van szó, és ott bezzeg:)) szeretik nagyon.

Mondtad, hogy nagy buli volt - nem hittem el :) -, ezért rákerestem, s mit dobott ki mindannyiunk állandó barátja? 2007-ben a Fenernél, ünneplésként, születésnapi tortát csináltak a stadionjukból.

www.youtube.com/watch?v=mN5A5JNKpuU

Feyyaz 2009.11.17. 00:50:45

Merhaba Mbemba!

Ez fantasztikus,mitöbb zseniális volt! Köszönöm a csodálatos élményt!
Bizony a tavasszal múlt 20 ÉVE,hogy megrögzött Beşiktaş szurkoló lettem! 1989 áprilisában egy akkori tipikus „bunda-bőrkabát-aranylánc túrán”vettem részt. Csakhogy amíg a buszunk közönsége özönlött a Fedett Bazárba vásárolni,én mentem,és olyan ritkaságokat kerestem fel,mint az Elsüllyedt Palota,a római kora vízvezeték stb… Szóval azóta elkezdődött nálam a Törökország,Istanbul és Beşiktaş mánia. Összesen négyszer jártam Türkiyében. Már az első alkalommal Karakartal fan lettem,és voltam is az Inönü stadionnál. A nickem is innen ered: Feyyaz Uçar volt az akkori Beşiktaş legjobb játékosa.
Elismerésem,hogy az írásodban a török fociról közölt összes adat és információ maximálisan stimmel és helytálló!
Bizony, Kasımpaşából való a miniszterelnök,olyannyira,hogy még a stadionjukat is róla nevezték el: Recep Tayyip Erdoğan Stadyumu!
“A Çarşı minden és mindenki ellen van”.-tökéletes mondat!
Az augusztusi Beşiktaş magazinban olvastam a Ferrari interjút,és azt nyilatkozta,hogy a legsikeresebbnek a Parmaban eltöltött időszakot tartja,ahol fiatalon csapatkapitány lehetett. (Az áprilisi Beşiktaş magazinban egyébként Fabian Ernst poszter volt).
Volt egy kérdés is a kommenteknél,erre a válaszom: a Çarşı és az UltrAslan viszonya egész normálisnak nevezhető.
Szóval nagyon írigyellek a BJK meccs miatt,Kartal fan vagyok,és én meg „csak” török válogatott és Fenerbahçe meccsre tudtam eljutni.
Az írásod felkerült a Türkinfo honlapra is,ott találtam rá.

Beşiktaş Sen Bizim Her Şeyimizsin!!!

Üdv: Feyyaz

U.i.: Az olasz focival is elég jól el lehet lenni,nekem az 1994/95-ös bajnok Juventus tetszett,olyan nevekkel mint Kohler,Marocchi,Vialli,R.Baggio,az ifjú Del Piero,Ravanelli stb…
De persze azért szurkolója CSAK A TÖRÖKÖKNEK vagyok!!!

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.11.17. 09:20:13

@Feyyaz: Merhaba! Köszi szépen! (azé' néha túlzol:), kicsit. De azt is köszönöm!

Nem tudtam, hogy a Türkinfo kitette a posztot. Ismergettem őket.
Nekem is az a Juve volt a kedvencem. Támadó felfogásban fociztak. Emlékszem barátokkal fogadtunk, hogy ők lesznek, akik az Ajaxszot elcsípik, mert tudtam, éreztem, hogy Finidiék ellen csak a letámadás megy.

Sajnálom, hogy a Kasimpasa kapcsán nem tudtam a stadionos infót, beleírtam volna.

Igen, igen elmentem az Elsüllyedt Palotába is. Nekem a legjobban a Haydarpasa állomás tetszett talán. Oda futott be az Orient Expressz (másoknak írom), és ma is nagyon rendbe tartják. Valahogy úgy néz ki, mint egy cukrászda az Andrássy úton, de persze keleti nők, asszonyok, nagyon jó hangulata van.
Meg a Galata híd melletti halacskák a kifliben a rúkola mellett...:))

Napokban írok egy levelet a nicknevedre, ha nem baj.

Addig is: Güle, güle! Haydi Türkiye! Haydi Italya! Meg Macaristan!

Feyyaz 2009.11.17. 23:14:39

Iyi akşamlar Mbemba!

A nicked a Vasas Zsán-Klódja után van?
A Türkinfon,a fórumban nyitottam még az elején egy „Futbol Süperlig” fórumot,oda járnak a magyar és török türk futbol rajongók.
Azért az Ali Sami Yen környékén lehet,hogy nem olyan nagy baj,hogy nem futottál össze trabzoniakkal… Az országban őket tartják a legvadabbaknak. Pár éve is,amikor a Fener szerepelt náluk,kihordták a stadion WC-iből a mosdókagylókat,hogy azokkal dobálhassák az istanbuliakat…

Nekem még az volt hatalmas élmény a konkrét meccseken kívül,amikor tavaly nyáron kint voltam Bécsben,a FanZone-ban a Törökország-Horvátország EB-negyeddöntőn! Elmondhatatlan élmény volt az osztrák főváros utcáin 50 ezer törökkel világos reggelig őrjöngeni! Erről született is egy írásom,mely szintén felkerült a Türkinfora.

Hááát,az Orient Expresszel viszont egy kis baj lesz,ugyanis annak a végállomása a Sirkeci pályaudvar volt,nem a Haydarpaşa,hiszen a vonat nem tudott volna hogy átmenni a tengerszoroson. A Sirkeci van a Boszporusz és az Aranyszarv-öböl által bezárt sarokban. (Tehát európai oldal)!

Persze-persze,csak bátran,jöhet a levél!

Az az igazság,hogy nálam ez a Juventus szimpatizálgatás,csak úgy a farzsebben van ám a TÖRÖK MÁNIA mellett (vagy inkább mögött). De persze a római BL-döntőt nem lehet elfelejteni. Ott már a 94-95-höz képest olyan öregek is voltak,mint Vierchowood és Jugovics.

Görüşürüz:
Feyyaz

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.11.18. 08:14:43

@Feyyaz: Igen, igen, én vagyok ő! :))

Azt a meccset én egy pesti kávézóban néztem, úgy kábé 20-30 emberrel, és a végére mindenkiről kiderült, hogy kinek szurkol. Jó hangulat volt, na! Kicsivel :) még jobb volt, gondolom, Bécsben.

A Haydarpasa-, Orient-ügyben igazad van, de én már a fals infót továbbadtam mindenkinek. Olvason most mindenhol, hogy komp vitte őket át a Haydarpasába, ha akartak menni Keletnek.

Feyyaz 2009.11.18. 23:59:19

Az Orient ügy így már rendben lesz! Nem kevésbé híres volt Keletnek az Istanbul-Bagdad vonatjárat is!
Hogy a fórum alaptémájához is igazodjunk,azt tudtad-e,hogy a török liga első olasz légiósa is a Karakartalhoz köthető?
Federico Giunti,Brescia-Beşiktaş (2003).
Iyi geceler:
Feyyaz

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.11.19. 05:29:47

@Feyyaz: Hogy Giunti focizott Törökországban azt tudta, de hogy első volt, azt ma csak gondoltam. Annyira emlékeztem még, hogy nagycsapatnál volt.

Azért kötelességem ezt tudni:), mert Chievo-játékos volt, ők pedig csücske a szívemnek. Harcos középpályás volt ő, küzdött úgy ahogy a Chievóban kell!

Feyyaz 2009.11.20. 00:54:38

Merhaba Mbemba!
Tudtad,tehát akkor Te is profi vagy! Igen,nálunk is középpályást játszott (sajna csak egy gólt lőtt). A Beşiktaşnak köszönhetően most van egy szép,török bajnoki aranya!

A Chievo és a Hellas Verona még mindig közös stadiont használnak?

Nekem meg van egy olyan kigyűjtésem,hogy Hakan Şükür hivatalos meccseken szerzett góljai Olaszországban,ha valakit esetleg érdekel.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.11.20. 09:36:56

Igen, a jó öreg Bentegodiban elférnek mindketten.
Ha nem nagy ügy, akkor küld el a Sükür-dossziét! :) De ha bajlódni kell, pl. leírni, akkor hagyd!

Tesekkür ederim!

Feyyaz 2009.11.21. 19:28:18

Le kellett írni,de ez nem nagy ügy,szívesen tettem,mert TÖRÖK FOCI!!!
Íme:

HAKAN ŞÜKÜR ITÁLIÁBAN. Hivatalos gólok.

1995/96,a Torino csapatában:
Torino-Bari 3-1. (1 gól) Serie A.

2000/2001,az Internazionale csapatában:
Inter-AS Roma 2-0. (1 gól) Serie A.
Verona-Inter 2-2. (1 gól) Serie A.
AC Milan-Inter 2-2. (1 gól) Serie A.
Inter-Verona 2-0. (1 gól) Serie A.
Inter-Fiorentina 4-2. (1 gól) Serie A.
Inter-Hertha BSC 2-1. (1 gól) UEFA Kupa.

2001/02,a Parma csapatában:
Parma-Bologna 2-1. (1 gól) Serie A.
Brescia-Parma 1-4. (1 gól) Serie A.
Parma-Udinese 2-0. (1 gól) Serie A.

Rica ederim!

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.11.21. 20:01:33

@Feyyaz: Tesekkür ederim!:)) A Parmára nem is emlékeztem.

Feyyaz 2009.11.21. 23:36:44

@mbemba: Bir şey değil!
Igen,a 2002-es,bronzérmes,kóreai-japán VB-t megelőző tavaszon volt a Parma játékosa. Miután az őszön Hector Cúper egyetlen percet sem adott neki az Interben.

Akik még játszottak Olaszországban:
Emre Belözoğlu (Inter)
Okan Buruk (Inter)
Ümit Davala (AC Milan)

Iyi geceler: Feyyaz

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.11.23. 16:22:14

@Feyyaz: Mindenesetre jó ómen lehetett Itáliában Sükür, mert azon a meccsen, ahol ő betalált, a csapata nem kapott ki.

Feyyaz 2009.11.24. 23:33:16

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:
Igen,és még annyi jut eszembe róla,hogy 2001 nyarán szóba került:a Juventus átvenné az Intertől,mert ott úgy is csak kispadoztatták.
Azt meg nem is tudtam,hogy ilyen honlap is van:http://www.lazio.hu!

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.11.25. 10:55:16

@Feyyaz: Furcsa, hogy egy ennyire jó játékosnak miért nem jött össze ennyire semmi Itáliában, ha nem is egy Interben, de egy Torinoban vagy Parmaban rejtély.
Igen, kis önreklámozás most, a magyarországi Lazio szurkolók honlapja, igyekszünk mindig friss és naprakész híreket adni a csapatról. :)

Feyyaz 2009.11.25. 23:06:02

Manchester U.- Beşiktaş 0-1!!! Aaarrrgghhh! Megkergülök! Beşiktaş!!! Türk Futbol!! Óóóóó Allah, Allah!!! Győztünk! Megcsináltuk! Telloooo!!!!!
Ugye tudjátok mi járt a fejemben egész nap?: Manchester U.-Fenerbahçe 0-1. (1996)! Ezt kellett valahogy lemásolni! És le is másoltuk!
Beşiktaş En Büyük,En Iyi,En Güzel!
Ben çok mutluyum!!!

És igen,Mbemba,ez így igaz,valóban az elmúlt forduló nagyon szép meccse volt a Kartal-Kanarya!!! Diadalok futószalagon!
Most megyek,mert még úgy kb.éjfélig van jócskán őrjöngeni valóm!

Haydi BEŞİKTAAAŞ!!!

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.11.26. 10:23:03

@Feyyaz: Meg is érdemelnek minden dicséretet, ilyen Unitedet, ami ennyire nyilvánvalóan tesz a BL-re, még nem láttam, ezt az eredményt is érdemelték.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.11.26. 10:23:44

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Meg különben is, a törököktől kaptuk a legszebb szavaink, ezért pláne jó a sikereiket nézni. :)

Feyyaz 2009.11.27. 22:15:41

Itt vagyok ám „Kornél”,de most kezdek csak valahogy magamhoz térni a tombolás után. 0-1!!!
Na szóval: megnéztem a honlapotokat,minden igényt kielégít,és nagyon tárgyilagos! Nekem a Te klubodról elsősorban persze a csapataink egymás ellen lejátszott meccsei jutnak eszembe:
2002/03:
Beşiktaş-Lazio 0-1.
Lazio-Beşiktaş 2-1.
2003/04:
Beşiktaş-Lazio 0-2.
Lazio-Beşiktaş 1-1.

Mbemba már megmondta: Rüştü, Rüştü, Rüştü!!!

En Büyük Beşiktaş!

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.11.28. 01:08:08

@Feyyaz: Köszönöm a dicséretet a többiek nevében is! Na igen, az egy kicsit más Lazio volt, még az európai hírű csapat romjai egy ideig vitték előre a klubot, korántsem vagyok benne biztos, hogy ma is ilyen egyértelmű lenne a Lazio fölénye a párharcokban. Ez a Besiktas győzelem meg is érdemelte a nagy ünneplést.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.11.28. 01:17:29

@Feyyaz: No meg gratulálok, a sasok jól elkenték a Fenert, gondolom vasárnap a Sivasspor ellen is esélyesek. Lehetnek bajnokok a szezonban?

Feyyaz 2009.11.28. 01:47:38

Evet,csodás napok járnak rám mostanában,a Fener elleni diadal is szédületes volt! A Sivas már csak árnyéka a tavaszi,ezüstérmes önmagának,mindenképpen 3 pontra számítok Most már azt mondom,hogy igen! Talán lehetünk megint bajnokok. De pár hete,amikor még a 11.helyen álltunk… A vezetőség végül csak kitartott Mustafa Denizli mellett (az egyetlen edző,aki mindhárom török nagycsapattal bajnok lett).

Igen,arra emlékszem,hogy 2000-ben volt bajnok a Lazio. (Cirio mezreklám)? Nagyon fájóak voltak az Istanbulban,hazai pályán elszenvedett vereségek az égszínkékektől.
Kérésem is lenne! Tudnál esetleg egy olyan honlapot ajánlani,ahol ultrafotókat találhatok a 2003 őszén lejátszott,Lazio-Beşiktaş BL-meccsről? Persze a vendégtáborról készült képek érdekelnének!
Köszönöm:
Feyyaz

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.11.28. 04:28:17

@Feyyaz: A focit övező hangulat miatt nagyon jó lehet a török foci, persze az élcsapatok erősek is, a Galatasaray UEFA kupa győzelme, vagy az azt hiszem tavalyelőtti menetelése a Fenernek a BL-ben nagyon megsüvegelendő teljesítmény. Igen, 2000-ben lett bajnok, pont a centenáriumi évben, hatalmas ünneplés volt akkor.
Sajnos elég régen volt az általad említett meccs, képeket nem sikerült találnom, csupán két videót, ahol a meccs mellett időnként mutatják mindkét tábort. Ez a Lazio-Besiktas meccs: www.youtube.com/watch?v=MzyqIQUQpp0

Ez pedig a Besiktas-Lazio: www.youtube.com/watch?v=77nrmoVz2F0&feature=related

Csupán ennyit sikerült előbányásznom, megjegyzem, a Lazio hivatalos, olasz oldalánál kevés rosszabbat és tartalmilag gyengébbet láttam profi kluboknál. Remélem azért valamennyire tudtam segíteni. A videókat visszanézve gondolkodtam el, micsoda csapat is volt egykor Rómában...
Mustafa Denizli mestert én is ismerem, komoly eredményei vannak. Kár, hogy a török bajnokikat nem adja egy TV sem, pedig már látni orosz meccseket is, így marad a stream. Ha már ennyit beszéltünk róla, követni is fogom vasárnap a Besiktas meccsét, külön jó, hogy esti mérkőzés lesz.

Feyyaz 2009.11.28. 21:44:51

Igen,a stadionok hangulata semmihez sem fogható Törökországban! Mustafa Denizli mesternél nem írtam,de természetesen török szövetségi kapitány is volt (2000-es EB). Ha már a 2000-es év: tehát akkor nyert a Lazio,a Galatasaray UEFA győzelme is ekkor volt.
Igen,jól emlékszel,a Fenerbahçe menetelése tavalyelőtt volt a BL-ben (Chelsea állította meg őket). Én is felháborodom,hogy ha már van skót,belga,angol II,orosz bajnoki,akkor miért nincs török??? A streamekkel mindig bajban vagyok: nálam sosem működik egy sem normálisan!

Még mindig a 2000-es scudetto! Én inkább azt szerettem volna,hogy inkább a Juventus nyerjen,és emlékszem rá,hogy az utolsó fordulóban,Perugiában bukták el a bajnokságot.
Az Olimpicoban mennyi mostanság az átlagnézőszámotok?

Köszönöm szépen,de az említett meccsek összefoglalói megvannak nekem VHS-en,ultrafotókat szerettem volna. De azért köszi a fáradozást!

En büyük Beşiktaş,başka büyük yok!

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.11.29. 22:27:03

@Feyyaz: Kutattam megint a neten, de sajnos sehol sem találtam fotókat, túl régen volt ez a meccs már, nem nagyon van róla dokumentum. Egy átlagos bajnokin 25-30 ezer ember van kint, mostanában inkább 20-25 ezer, ami nagyjából lefedi a bérleteseket, mert a szeptemberig olyan 28 ezer bérletet adtak el. Szomorú, de ez azt jelenti, mezei drukker szinte nem is megy el élőben, persze a csapat teljesítményét látva nem meglepő.
Igen, számomra is érdekes, hogy soha, sehol nem adnak török bajnokit, egy-egy rangadót azért igazán közvetíthetnének.
Milyen igazad lett, nyert a Besiktas, fogadnom is kellett volna rá, gratulálok!

Feyyaz 2009.11.29. 23:39:35

Köszönöm,hagyd csak a fényképeket! Nekem mindössze 1 db fotóm volt erről a római meccsről,egy bizonyos „Lazio e Basta” nevezetű honlapról. Csak reménykedtem benne,hogy általad,mint szakértő által szerezhetek még néhányat.
Hát igen,nyertünk Sivasban,de ez azért elég vékony volt a kiesőjelöltté „előlépett” hazaiak ellen!
Egy régebbi kérdésedre meg elfelejtettem válaszolni! Szóval Hakan Şükür! Hogy miért nem futott be nagy karriert Olaszo.-ban…
1995-ben,Torinoban olyan eszméletlen honvágya volt,hogy 5 forduló után hazatért Istanbulba.
Az Interben meg Recoba és hasonlók voltak a csatárok,ezért nem játszatták.
A Parmából meg leigazolta a Blackburn Rovers,azért ment el.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.11.30. 12:09:56

@Feyyaz: Nem egy játékosnak tett be a honvágy, ami persze érthető, csak nehéz így profiként teljesíteni. Ha jól emlékszem, még a magyar válogatott ellen is játszott, vagy rosszul tudom? Illetve még egy kérdés, a Besiktas meccseire hány ember jár ki átlagosan?

Feyyaz 2009.12.02. 00:34:20

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:
Honvágy ide,honvágy oda,1995 őszén-miután hazatért-a Galatasaray tábor nagyon sokáig fügyülte Hakant,mert az ultrák úgy ítélték meg,hogy megfutamodott a nagyobb feladat(jelesül Serie A)elől.
Hakan Şükür szereplései a magyar válogatott ellen:
1994,Budapest: Magyarország-Törökország 2-2.
1995,Isztambul: Törökország-Magyarország 2-0.
2006,Budapest: Magyarország-Törökország 0-1.
Ezeken a mérkőzéseken összesen 3 gólt lőtt.

A Beşiktaş átlagnézőszáma ezen az őszön 30 ezer szurkoló.

Bocsánat a tőmondatokért,de már le kéne feküdnöm. Ha valami türk futbol infó kell még,csak bátran!
Feyyaz

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.12.02. 19:35:58

@Feyyaz: ,,a Galatasaray tábor nagyon sokáig fügyülte Hakant,mert az ultrák úgy ítélték meg,hogy megfutamodott a nagyobb feladat(jelesül Serie A)elől."

Mennyire más világ!

Feyyaz 2009.12.02. 23:50:34

@mbemba: Evet,sok mindenkinek,aki nem követi ennyire a török focit,nagyon sok a furcsaság!
Pl.amikor a Çarşı elégedetlen a csapattal,és a meccset végig háttal pályának szurkolják végig a tagok...
De nagyon sok más különös történet is van még.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.04. 19:23:37

@Feyyaz: Ez tényleg meglehetősen ritka, de becsülendő, hogy a szurkolótábor azért fejezi ki nemtetszését, mert nem bizonyít magasabb szinten, ergo nem náluk. Igen, a 2006-os meccsen kint is voltam, emlékszem kis túlzással több török volt, mint magyar, a szurkolásban pedig egyértelműen hangosabbak voltak. Más idők, akkor 10 ezren sem voltunk a Népstadionban.
30 ezer az átlag? Nem gondoltam volna, ez bizony nagyon szép, Itáliában is csak a top klubok emelkednek e szám fölé, míg például a Lazios sem.

Feyyaz 2009.12.05. 01:58:03

Igen,a meccsek látogatottsága szerencsére nagyon jó,ezért is lépte meg jópár csapat a stadionbővítést ill.építést (Fenerbahçe,Trabzonspor,Kayserispor,Kasımpaşa és a Galatáé is kész lesz).
2006-ban természetesen én is ott voltam a meccsen.
Az igazi probléma viszont itt most frissiben a Beşiktaş! 0-0-t játszottunk a "kurdok" ellen...

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.06. 07:29:59

@Feyyaz: Jó olvasni, hogy viszonylag kis csapatoknak is ilyen kellemes gondjai vannak, nem csak a gyakran emlegetett óriás hármasnak. Nem is tudtam, hogy a Diyarbakirspor kurd csapat, akkor gondolom ahol ők játszanak, ott garantált a balhé a hazai szurkolók részéről.
2006-ban barátkoztál a törökökkel? Én emlékszem, tartottunk haza Pécsre, megálltunk egy gyorsétteremnél, és persze csak osztrák és német rendszámú kocsik álltak ott, belépve az étterembe pedig csak törökök. :) Zajongtak, beszélgettek, de roppant szimpatikusak voltak, örültek persze nagyon.

Feyyaz 2009.12.07. 15:00:54

Így van,szerencsére a török futball egészére jellemző,hogy jön felfelé. A foci támogatottsága óriási az egész országban,ezért is váltak szükségessé a stadion építések/bővítések.
Hát igazából csak olyan ironikusan szokták mondani,hogy a Diyarbakırspor kurd csapat,de ennek azért van alapja. Mégpedig az a helyzet,hogy a 600 ezres Diyarbakır városa túlnyomórészt kurd többségű. Elhangzott már olyan kijelentés is,hogy Diyarbakır a kurdok titkos fővárosa. Viszont a csapatban a török "kisebbség" tagjai játszanak. És a török focirajongók sietnek is leszögezni,hogy bár valóban,a város tk.kurdnak tekinthető,de a maga a focicsapat valójában török. Tehát ezért nincsenek összecsapások az idegenbeli meccseiken. Egyébként a nyáron,miután feljutottak,majdnem hozzájuk került egy magyar játékos: Bori Gábor.
Hááát...igen...éppenséggel barátkoztam....nem is tudom,elmondjam-e,melyik szektorban voltam...?

Feyyaz 2009.12.08. 00:08:02

@mbemba: Hiszen már úgyis rájöttél... Az és A és B jelű lelátók egyikében. Pontosabban az "A jobb" nevűben.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.08. 23:02:49

@Feyyaz: Nagyon érdekes dolgokat mondasz, mind új nekem. Nagyon sokat tudsz a török labdarúgásról, törökül is beszélsz?
Annak mi az oka, hogy a Besiktas ilyen csapnivalóan teljesített a BL csoportkörében?

Feyyaz 2009.12.08. 23:46:15

Hát igen,a tavasszal múlt húsz éve,hogy a török labdarúgás elszánt rajongója vagyok,azért tudok ennyit. Sajnos csak egy egészen picikét beszélek törökül.
Nemcsak a BL-ben,az otthoni bajnokságban is csapnivalóak voltunk,bár ott most már jövünk felfelé. Az okok pedig: Mustafának nem sikerült úgy motiválnia a társaságot,színvonalban nem tudtuk a tavaszit nyújtani és a nyári igazolások nem sikerültek valami kimagaslóan.
Sajnos ezután az átok CSKA meccs után nem tudok bővebben írni,ezt el kell valahogy viselnem...
Haydi Beşiktaş!

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.15. 14:33:02

@Feyyaz: Rég látott török szimpatizáns kolléga, nincs arról információd, hogy Roberto Carlos hogy teljesít Törökországban?

Feyyaz 2009.12.15. 16:23:19

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:
A közepesnél jobban,de messze nem kiválóan. Mindenki azt mondja,hogy levezetni jött Törökországba. Én is azt mondom. Maximálisan egyetértek Beckenbauer nyilatkozatával:
"Biztos,hogy nagyszerű,csak éppen a balhátvédkedéshez nem ért."
Viszont 2008 őszén megszerezte-talán életében az első-fejesgólját a Süperligben.
A télen el is megy Istanbulból. Nem biztos,hogy nagy űr támad utána.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.15. 16:30:22

@Feyyaz: Köszönöm, az nst fórumon volt szó arról, hogy állítólag Carlos szívesen visszatérne a Real Madridba, ennek kapcsán gondoltam hogy megkérdezlek, mint az általam legjobban ismert török futball ismerőt. A Fenernél ha jól tudom, amúgy sem minden a legrózsásabb.

Feyyaz 2009.12.15. 23:03:33

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:
Nincs mit,amire te utalsz,azt még nyáron nyilatkozta ("A Realba még ingyen is visszamennék"). Haza fog szerződni Brazíliába (Corinthians).
Nem bizony,az EL-ben virgoncok,de a Süperligben bődületes betliket produkálnak.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2011.10.03. 22:19:45

Napokban vettem észre, hogy búcsúzott a régi stadion. Íme az új Galata-stadion:

tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrk_Telekom_Arena

Feyyaz 2012.10.11. 22:30:46

Merhaba Mbemba arkaşım!
Ve işte son blog yazım da hazırlandı...

Azaz elkészült a legújabb írásom a blogomba! Ha esetleg van kedved egy kicsit nosztalgiázni a 2009-es utad kapcsán!:)
(Van benne egy kevéske olasz vonatkozás is).
Üdvözlet az Olaszosoknak:
Feyyaz

www.turkinfo.hu/db/blog/index.php?blogoldal=blog&&blg=reszletek&&szerzo=Feyyaz&&id=256

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2012.10.11. 22:55:24

Cok güzel! Tabii, okuyacagim! Tesekkür ederim! Birinci Macaristan, ikinci Italya ve sonra Türkiye! :))

Feyyaz 2012.10.12. 00:09:09

Rica ederim arkadaşım! Bana sadece her zaman Türkiye!

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2012.10.12. 07:29:31

@Feyyaz: Internet'te ben mektup gönderdim. Güle, güle!
süti beállítások módosítása