Olasz fórum

Olasz fórum

Ha találkozna Buddal, elverné

2010. augusztus 22. - mbemba

A Gazzetta mellékletében, a Sportweekben egy jó kis interjút olvastam Carlo Pedersolival. Beszélt úszásról, vízilabdáról, autóversenyzésről és persze Bud Spencerről. Utóbbi kapcsán mondta: ,,Ha találkoznék vele, elverném!"

Itt van néhány részlet, hátha van még újdonság a rajongóknak.
 
1967-ben Colizzi, a rendező felhívta a feleségemet, és megkérdezte, hogy olyan vagyok-e, mint mikor úsztam. ,,Nem, nagyon elhízott, mindig eszik, és a sportot több mint hanyagolja.” Majd engem kérdeztek: ,,Beszélsz angolul? – Nem!”, ,,Tudsz lovagolni? – Nem!” ,,Néha növesztesz szakállat? – Nem, minden reggel levágom!” Ugyanúgy felvettek, és végül a közönség híressé tett. Terence Hillel, anélkül, hogy tudtuk volna megteremtettük a komikus westernt. Mel Brooks két évvel utánunk jött; embereket vezettek ki a teremből a röhögésük miatt; a fanklubokban kétévente szűrik a tagokat: kizárnak valakit, ha nem tudja a poént emlékezetből.
 
Az én történetem egy amatőr története, mely magas színvonalú, de amatőr. Most már immár 100 film után tanultam valamit. Az első ötvenet angolul forgattuk, amit ugyebár nem beszéltem. De egy cowboy mennyi szót is használ? Harmincat? Ha tudod ezt a harmincat, akkor már minden rendben!
 
Az első pillanat, amikor színésznek éreztem magam, az akkor volt, mikor 2003-ban Olminak a filmjét forgattuk (Cantando dietro i paraventi). Előző este megmondták, hogy mit csinálunk, másnap pedig már nem volt visszaút. Ermanno (Olmi keresztneve), a kevés mozis zsenijeink egyike, megadta az utasításokat az egyik nap, a másik nap pedig megcsináltuk, és a végeredmény mindenkinek tetszett.
 
A sportolónak és a színésznek van kapcsolata egymáshoz?
 
Nincs! Az előbbi úgy ért el komoly sikereket, hogy nem vette komolyan, amit csinál. Tagja voltam az 1948-ban londoni olimpián bajnok vízilabda csapatnak (az olimpián nem szerepelt, tudtommal), majd 1960-ban Rómában is. A sport adott valami olyat, amit egész életemben magammal viszek. Budot az a közönség hozta létre, amelyik szerette őt. Carlónak baja van Buddal, mert belépett az életébe, pedig nem kellett volna. A mozi nem tetszett: hogy fizessem az egyetemet, azért csináltam.
 
Gyorsúszásban én voltam az első Olaszországban, aki egy perc alá ment, még 1950-ben. Majd 17 és 20 között voltam, amikor a családdal Brazíliában éltem, és ott nem úsztam egy kicsit sem, vagyis a legjobb évektől estem el. Mindig is cigiztem, vagyis nem sportolóként éltem.
 
Hogy edzettetek akkor?
 
Ezer méter naponta. Ma alkalmanként tizenkettőt szokás úszni; orvos van mellettük, dietológus, pszichológus, olyan öltözékek, melyek lebegtetik a versenyzőt, luxusszállodákban alszanak. Mi az első olimpiánkra, 1952-ben vonattal mentünk. Megérkeztél, és nem tudtad hol vagy. Melbournbe légcsavaros repülővel érkeztünk, hatezer év kellett a megérkezéshez.
 
Autóversenyzőként is próbára tettem magam. Előbb-utóbb megkérded magadtól, hogy ki is vagy te: egy tökös valaki (coraggioso, írja az eredeti), vagy egy szerencsétlen (imbecille)? Elmentem otthonról, otthagytam aput, anyut, akik fizették az autót és belé a benzint, hagytam a rajongott bajnok képét, és visszamentem Dél-Amerikába. Másfél évnyi meló után – az Amazonász dzsungelében építettünk autópályát – az Alfa Romeo közép-amerikai képviselője, Marcotulli úr segítségével indultam a Caracas-Maracaibo, a Vuelta de Aruba versenyeken. Hosszú versenyek voltak, csordákkal találkoztunk az utakon, történt ott minden.
 
De a boksszal kezdtem. A Flaminio stadionban bokszoltam, de nem voltam alkalmas erre a sportra, nem akartam beindulni soha. Jobbal és ballal is üthettem, dőlt az ellen, de mégsem volt nekem való…
 

A bejegyzés trackback címe:

https://olaszforum.blog.hu/api/trackback/id/tr232239254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.08.22. 20:01:12

Valamint nagy laziale az öreg, a Lazio csapatában érte el legnagyobb sikereit.

A nép fia 2010.08.22. 20:12:36

Folytatása is van ugye az interjúnak? Várom!

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2010.08.22. 20:43:55

@A nép fia: Sajnos nincs! Amit érdekesnek találtam, az itt van.

dr. Pados Gyula 2010.08.22. 20:54:34

Alig várom, hogy az életrajzi könyve itthon is megjelenjen.

bioLarzen 2010.08.22. 21:20:49

"Tagja voltam az 1948-ban londoni olimpián bajnok vízilabda csapatnak"

" Mi az első olimpiánkra, 1952-ben vonattal mentünk. "

Ezek szerint az öreg memóriája már nem a régi - de Busd Spencer ettől függetlenül legenda és kész :)

bio

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2010.08.22. 21:25:55

@bioLarzen: Szerintem lehet úgy érteni, hogy már játszott abban a csapatban, de az olimpiára még nem utazott ki.

(elsőre én is úgy értettem ahogy te, sőt újra elolvasva is. aztán zárójelbe odaírtam azt, amivel tisztázni gondoltam)

Shopping 2010.08.22. 21:33:45

Bud Spencer FOREVER!!!!

Iustizmord 2010.08.22. 22:05:43

a gyerekeim is nézik már, családi dvd ugyi

.Frajti 2010.08.22. 22:51:42

@mbemba: utálom a babot, de olyan jóízűen ették mindig a filmekben, hogy mindig megkívántam akkor :D

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2010.08.22. 22:56:15

@.Frajti: Én már régóta sokra értékelem, főleg salátákban. Ahogy zabálják, az pedig... :))

2010.08.22. 23:06:52

Mindig is szerettem interjúkat olvasni az öregtől. Kétségtelenül tökös legény, de semmiképpen sem az autópályaépítés miatt. :)

kis csibe 2010.08.22. 23:51:18

Ez a 2 ember zsenialis, es amit alkottak, az ma mar filmtortenelem! En imadom minden filmjuket!

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2010.08.23. 00:01:14

Tényle amatőr színész, de fantasztikus ember, és ez midenenen átüt, amit csinált. Egy olyan sztár, aki sosem látszott sztárnak... Lehet példaképnek tekinteni nyugodtan a szerénységét és az alázatát.

AndrewX 2010.08.23. 00:34:38

De nagy kamus az ember. Tényleg nem volt a 48-as olimpiai keret tagja.

AndrewX 2010.08.23. 00:37:20

Dehát ezen nőtten nem fel. Megvan az összes filmje. Szegényt leértékelve árulják DVD-n minden auchanban. Meg is vettem mind.

Bélféreg 2010.08.23. 00:38:18

Te mondd hogy rablótámadás, a te hangod mélyebb!

Antonio Coimbra de la Coronilla y Azevedo 2010.08.23. 00:38:34

@mbemba: "amit érdekesnek találtam itt van" Bunkó vagy Bugsy, minden érdekes, amit ő mond :)

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2010.08.23. 06:46:33

@Antonio Coimbra de la Coronilla y Azevedo: Faktum! :)
@AndrewX: Egyszer Bill bácsi egyik kazettáját vettem meg 300 forintért. Minden más mellette 1500-2000 körül volt. :(

Rob67 2010.08.23. 07:52:25

@AndrewX: A leértékelés a jogok lejártát jelzi, nem a Bud Spencert...
A most 9 éves kisfiam is sikoltozik a röhögéstől a filmjein. Ez azért jelent valamit.
Amatőr vagy nem, jó volt.

Hattory Hanzo 2010.08.23. 08:07:13

@mbemba:

Amit én találtam, aszerint 1947-ben ment a család Brazíliába, tehát valszeg úgy értette, hogy tagja volt annak a válogatottnak, amelyik később, 1948-ban olimpiai bajnok lett Londonban. Nagy figura egyébként.

Mr. Rocketfinger 2010.08.23. 08:22:29

@mbemba: nemnem!! a krumplis hal... :):)

Hagrid 2010.08.23. 09:43:10

Jó kis cikk, kösz a fordítást!:-)

bioLarzen 2010.08.23. 10:00:50

@mbemba: Szia,
hát, ha nagyon akarjuk... És Bud Spencer, azt hiszem, megérdemel annyit, hogy nagyon akarjuk :)

bio

Cukorpofa 2010.08.23. 10:09:45

@Mr. Rocketfinger:
"Mi ez, hagymás bab? - Nem, krumplis hal."
- klasszikusokat csak pontosan!
www.youtube.com/watch?v=9iu4rLwbnsg
süti beállítások módosítása