Olasz fórum

Olasz fórum

Legtisztább olasz partok

2013. június 10. - mbemba

Hagyomány már, hogy a Legambiente (1980-ben született, környezettel foglalkozó, elismert társaság) és a Touring Club (1894-ben alapított turizmussal foglalkozó cég, 300 ezer tagjuk van a wikipédia szerint) összefogásából egy rangsor születik. Egy olyan rangsor, amelyik tisztasági szempontból sorolja be az olaszországi tengerpartokat. Sőt, a tópartokat is.

Ez a Salerno melletti Pollica!

pollica.jpgA partok tisztasága mellett (gondolom, elsősorban ez a fontos) tényező volt a besoroláskor a hely szállásainak minősége, az illető táj szépsége, annak fenntartása, illetve a kiegészítő szolgáltatások milyensége. Gondolom, ezek közé tartozik – az egyik ismertető cikk által emlegetett –, borral kapcsolatos vendéglátás is.

Szardínia tarolt! 18 településsel került a legjobbak közé, majd jön Puglia (11) és Toszkána (9). Itt a tengerpartok sorrendje:

1) Posada (Nu),
2) Santa Marina Salina (Me),
3) Pollica (Sa),
4) Castiglione della Pescaia (Gr),
5) Villasimius (Ca),
6) San Vito lo Capo (Tp),
7) Capalbio (Gr),
8) Baunei (Og),
9) Ostuni (Br),
10) Bosa (Or),
11) Melendugno (Le),
12) Vernazza (Sp),
13) Otranto (Le),
14) Maratea (Pz),
15) Nardò (Le),

(zárójelben a megye rövidítése, esetleges rákeresések könnyítése érdekében hagytam ott őket)

A tópartok között a Trasimeno melletti Tuoro lett az első, majd Appiano (Bolzano) és Fio allo Sciliar a számomra ismeretlen Fiè tó (Alto-Adige) partjáról.

Én maradnék Matera mellett! :)

Csodaképekért érdemes ide kattintani.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://olaszforum.blog.hu/api/trackback/id/tr485353471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oleandro 2013.06.13. 11:34:54

Én már voltsm 1-2 ilyen csodaparton, és mind csalódás volt. A képek csalnak, sose főszezonban készülnek. Akkor u.is az ilyen agyonreklámozott helyek dugig vannak, és az állítólag kristálytiszta víz tetején lepedéket képez a leázott napolaj. de azért szerencsére lehet jó helyeket is találni...

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2013.06.13. 22:09:16

,,jó helyeket is találni..."

@oleandro: Te hová mennél, mit ajánlanál? Pontosabban: mi jött be neked?

Én alig-alig voltam tengerparton. A legjobb Szicíliában volt, Palermótól 30-40-re, egy nagy öbölben, hatalmas sziklafal árnyékában. Kiszolgáló intézményre nem is emlékszem, szóval jó volt.

zsu80 2013.08.18. 01:19:04

Bár nem engem kérdeztél, nekem Elba jött be. Kicsi, így be lehet járni mondjuk 1 hét alatt. Van hegyvidék, erdő, hegyre épült városka régi házakkal, luxus nyaralóhelyek, eldugott strandok, sziklás partok, homokos, kavicsos strand, fehér, fekete vagy vörös színekben, vagy fehér kavics fekete foltokkal :) nyugodtabb vagy hatalmas hullámokkal. Hatalmas leanderek és illatos eukaliptuszfák. Napóleon háza. Rengeteg program. Sajnos nem tudom itt leírni pár sorban, látni kell.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2013.08.18. 22:54:33

@zsu80: Szerintem meg elég jól leírtad! :) De ttől függetlenül persze, hogy látni kell!

Ha van kedved megírni ide, hogy milyen Napóleon háza (esetleg bármi mást), akkor csak előre! :)

zsu80 2013.09.15. 21:22:49

@mbemba:
A ház nem kastély, de azért elég nagy, elegáns, amolyan múzeumként működik, sok (olasz nyelvű) leírással az életéről. Le vagyok fotózva az ágya mellett is :) Egy része kiállítás szerű, fotókkal, másik része korabeli berendezésekkel, amolyan időutazás hangulatú. A szigeten Portoferraio-t kivéve nincs nagyobb város, amolyan falvak inkább, tele régi házakkal, bár vannak modernebb helyek is, az egész szigeten dominál a "nyaralóhely" hangulat, és a természet, rengeteg zöld, erdők, valahol úgy olvastam, az ország legzöldebb szigete. Egyetlen hátránya, ha el akarsz jutni, Piombino-ból indul a komp, hát annak a látványa a kikötőből, borzasztó lehangoló, egy hatalmas acélgyár rondítja és szennyezi... még egy könyv is íródott róla, Silvia Avallone: Acél. Egyébként Portoferraio-ban kétszer találkoztam magyarokkal, akik csak pár órára látogattak át a szigetre a toszkán nyaralásból. Nagyon-nagy hiba, Elbán rengeteg felfedezni való van.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2013.09.15. 22:24:53

@zsu80: Acélváros, ezt már valahol hallottam.:))))) Évekig úgy hallottam, dúdolgattam, hogy A célváros. :)) www.youtube.com/watch?v=yHeCE-k-W08

Kösz a beszámolót!

,,...hát annak a látványa a kikötőből, borzasztó lehangoló, egy hatalmas acélgyár rondítja és szennyezi..." Erre mondja az olasz - szerintem igen találóan -, hogy: ecomostro!

zsu80 2013.09.20. 00:49:41

Épp most chateltem egy római sráccal, aki Bp-en kívül látta Pécset, Egert és Miskolcot. mondtam neki hogy Miskolc nem egy nagy látványosság, de ő győzködött hogy helyes kis város, mi a bajom vele? :)

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2013.09.20. 08:31:04

@zsu80: Igaza van! :)) Gondolom, ugyanaz a helyzet, mint Olaszországban: más ott élni, más csak úgy mászkálni arrafelé, turistáskodni. :(
süti beállítások módosítása