Olasz fórum

Olasz fórum

Costa Rica-Olaszország 1-0

2014. június 20. - mbemba

Az angolok utáni érett, ügyes játék után egy erőtlen csapat vette fel a harcot a friss és ügyes Costa Rica ellen. Az olaszok a döntetlent sem érdemelték volna!

Costa Rica-Olaszország 1-0, gólszerző: Ruiz (44.).

Véleményem szerint a gyenge teljesítmény legfőbb oka az volt, hogy a közép-amerikaiak sokkal frissebben, sokkal dinamikusabban közlekedtek a pályán, mint az olasz kollégák. A mozdulatokban nem volt lendület, nem volt erő, miközben a Costa Rica-i játékosok könnyedén futkorásztak a pályán.

Persze számított az is, hogy Balotelli ezúttal kevésbé volt higgadt a kapu előtt, illetve, hogy itt - pontosan a fizikai állapot miatt - nem lehetett az ellenfelet kisakkozni (értsd számbeli fölényt kialakítani, mint az angolok ellen a jobboldalon).

Szerintem nem állítható, hogy egész csapat szörnyen focizott volna. Például Pirlo ismét kiemelkedett a csapatból, de Cassano is egészen jól elkérte a labdákat, Marchisio hasonló ritmusban mozgott a pályán, mint az ellenfelek - és talán Darmian is. Barzagli-hibára sem emlékszek. Szerintem Buffon sem hibáztatható a gólért.

De Chiellini például gyakran volt bajban, Abate igazolta a róla érkező rossz híreket - bátortalan volt nagyon -, Motta és De Rossi egyaránt képtelen volt a minőségi védekezésre, a támadásszövésről ne is beszéljünk. Prandelli láthatóan megpróbált lendületet és ötletet vinni a játékba: ezért Cassano, Insigne és Cerci behozatala, de lényegeset nem tettek hozzá.

Uruguay ellen elég lenne a döntetlen is továbbjutáshoz, de ahhoz nagyon komoly összpontosítás kell és egy sokkal-sokkal jobb fizikai állapot. Ugyanis az uruguayiak az biztos, hogy a lelküket kiteszik a pályára! Ráadásul nem egy puhány banda.

A bejegyzés trackback címe:

https://olaszforum.blog.hu/api/trackback/id/tr36392675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pietro87 · http://forzanapoli.blog.hu/ 2014.06.21. 10:21:56

De akkor ki játszott rosszul? :)

Szerintem Pirlóban már nincs benne, hogy négy naponta lépjen pályára, például itt Verratti nagyon hiányzott szerintem mellőle. Benne is meg vannak a pirlói kvalitások - más kérdés kiteljesíti-e azokat a jövőben.

Chiellini bántóan gyenge pont a bal oldalon, egyáltalán nem érzi azt a posztot, Balotteli elől pedig a fék volt. Megint jött tőle a kedvtelen, haszontalan játék. Miközben a bizonyítástól és a Balotól mentális tulajdonságokban messze jobb Immobile végigülte a 90 percet. Insigne és Immobile félidei beküldése új erőt vitt volna a támadásokba; sajnos azt veszem észre, hogy Prandelli egyes embereihez, mintha túlságosan is ragaszkodna.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2014.06.21. 10:51:06

@Pietro87: Én leírtam, hogy ki játszott trottyul! Tény, hogy Verratti jól jött volna most, tény, hogy Immobile sokkal pozitívabb egyéniség Balotellinél.

Behozott három támadót, de sokkal színesebb nem lett tőle a játék.

Azt próbáltam érzékeltetni, hogy nincs olyan, hogy mindenki rossz! Ha valaki rossz, nem tud igazán kibontakozni, abban a többiek rossz játéka elsősorban a ludas. Például Cassano hiába forgolódott ügyesen nem találta a társakat, vagyis ő megtette a magáét, de... Pirlótól most is megvoltak a hatalmas passzok és ugyanúgy jó helyen volt nála a labda.

Chiellini és Abate szerintem függetlenül mindenkitől ramatyul focizott! :)

Pietro87 · http://forzanapoli.blog.hu/ 2014.06.21. 11:46:38

@mbemba: Értem és olvastam is a posztot, de sajnos én nem láttam a jobb olaszoktól sem azt a megfelelő teljesítményt.

"Ha valaki rossz, nem tud igazán kibontakozni, abban a többiek rossz játéka elsősorban a ludas."

Igen, ez nagy igazság, csak Prandelli pont itt vétett nagy hibát: nem azokat cserélte le, akik visszahúzták a csapatot. A végére pedig már túl sok támadó volt fönt egyszerre, ez se mindig jó. Inkább a középpályát kellett volna stabilabbá tenni és a 4-3-3-as felállás sem lett volna túl rossz.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2014.06.21. 13:46:44

@Pietro87: Ebben látod egyetértünk! (túl sok támadó volt) Én is felszisszentem, amikor Candrevát és Marchisiót levitte (Marchisióról a posztban meg is jegyeztem ezt), hiszen ők voltak, akik hozták az ellenfél ritmusát.

Mondjuk tény az is, hogy Insigne száguldozott oda-vissza rendesen.

madbalee 2014.06.22. 21:51:25

Cassanot feleslegrs volt behoznia.Candrevat fent hagytam volna.
süti beállítások módosítása