Olasz fórum

Olasz fórum

Forma-1-et Rómába?!

2009. május 16. - mbemba

Hogy eddig mért nem volt ilyen? Olaszország ugyebár motornagyhatalom (MEG BICIKLI) és akkor talán jól hangozna, ha annak fővárosában F1-es futam lenne. Vagy mégsem annyira fontos és jó ez?

Mindenesetre, a főváros polgármestere, Gianni Alemanno bejelentette, hogy megépül a pálya, amelyik 2012-ben otthont adhat a versenynek, melynek nézettségét, ha minden igaz csak az olimpiák és a futball-világbajnokságok előzik meg.
 
A pálya Róma EUR (Esposizione Universale di Roma, végül nem volt világkiállítás) nevű negyedében épül meg, abban a negyedben, ahol már a negyvenes években – még Mussolini alatt – elszabadult a kockákban és nyílegyenes vonalakban gondolkodó mérnökök fantáziája (lásd racionalista építészet). Visszatérve a pályára: a betoncsík hossza 4669 méterre van tervezve és az elképzelések szerint a gépek 177km/órás átlagsebességgel róhatnák a köröket. Egy a tervezőcsapatban munkálkodó szakember szerint a pálya anyagát olyan aszfaltból tervezik, amelyik energiát termel a rajta közlekedő autók által. Talán ezzel próbálják meg leszerelni a tervezők az esetleg tiltakozó zöldgondolkodókat.
 
A bejelentést, ha lehet, még érdekesebbé teszi a mostanság mindent felforgató Ferrari-tiltakozás. Igazán abszurd lenne, ha a római versenyt a Ferrari nélkül rendeznék. A sindaco, vagyis Alemanno polgármester sem tudja ezt elképzelni: ,,Nem tudunk Rómában nagydíjat rendezni a Ferrari nélkül!” Egyelőre azonban meg kellene kapni a versenyt, ami nem a legegyszerűbb ügy, hiszen Róma mellett Peking, London, Párizs és Moszkva is szeretne ilyet.
 
A polgármester 10 ezer új állandó munkahelyben reménykedik, 330 ezer turistában, 160 millió euró magántőke befektetésében, ami pont elég lenne az EUR-negyedének fellendítéséhez.
 
Az Olasz Nagydíj idén szeptember 13-án lesz, Monzában.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://olaszforum.blog.hu/api/trackback/id/tr831124522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

victor vacendak 2009.05.16. 11:02:31

Moszkvában elvileg MotoGP-t akarnak rendezni. Rómával az a baj, hogy az olasz nagydíj lehetne csak ott, ami meg az 50-es éve óta Monza. Persze láttuk már, Bernie évtizedes tradíciókat dob ki a kukába az arab és kelet-ázsia seggek nyalásával...

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.05.16. 11:08:51

Polgármesterünk azonnal hozzátette, hogy Monza mellett képzeli el a rómait. Mindenre van kiskapu abban a világban is, gondolom.

victor vacendak 2009.05.16. 11:26:20

Van még egy probléma. Utcai pályából van elég az F1-ben. A legrosszabb (látvány szempontjából) futamokat produkálják, mert lehetetlen előzni. Jelenleg Valencia, Singapore és Monte Carlo (Melbourne szegről-végről). Ezen kívül ha csak nem növelik a futamok számát a jelenlegi 17-18-ról, nem nagyon van esélye Rómának. A jelenlegi szerződések még 5-6 évet adnak szinte minden pályának, és az új pályázók meg már majdnek átadás előtt állnak (Abu Dhabi, Cape Town és a korei pálya).

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.05.16. 11:35:42

@victor vacendak: A szövegekben nem szerepel, hogy ez utcai verseny lenne. Anyagiakban nehéz lehet vitatkozni Abu Dhabival, vagy Koreával, de a Ferrari szava súlyos lehet. Ezt úgy mondom, hogy nem nagyon követem az F1-et, vagyis péládul döntéshozók közötti erőviszonyokról nem tudok sokat (semmit)!

harcigolya 2009.05.16. 11:47:22

Vatikán GP oszt jónapot.

victor vacendak 2009.05.16. 11:57:37

@mbemba: utcai lesz. Több helyen fent van a 3D film is, ami a pálya vonalvezetését mutatja, autókkal együtt.
http://www.f1fanatic.co.uk/2009/05/13/2012-rome-grand-prix-circuit-revealed/
Itt megtalálod a terveket. Az alsó (két google earth felvétel is van) a valódi.

victor vacendak 2009.05.16. 12:04:48

Amúgy a kongresszusi palota körül menne a pálya kb/sacc. A monzaiak (brianza) már most ellenkorteskednek. Politikai vitává emelkedett a pályakérdés.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.05.16. 12:11:21

@victor vacendak: : Kösz, ez nagyon utcai, tényleg! Mondjuk érzésem, emlékeim szerint, ezek az utak szélesebbek, mint a monacói (egész véletlen mindkét helyszínen voltam) és ha jól gondolom egy kifejezetten gyors pálya lenne, vagyis az előzés szempontjából nem tipikusan utcai versenyt hozna. Talán.
Amúgy persze, hajrá Monza!

Moto GP-ben azért elfér egymás mellett két olasz, két spanyol verseny, mindenféle alibikkel!

victor vacendak 2009.05.16. 12:48:48

Pekingnek szintén nem lehet utcai futama, mert a kínai nagydíj még jó pár évig Shanghaié. London talán megvalósul, az angol nagydíj amúgy is érdekesen alakul. Silverstone-t Donington váltja elvileg.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.05.16. 13:00:21

anno ecclestone pesten is városi versenyt szeretett volna. városliget-koós k sétány-hősök tere-dózsa györgy út útvonalon. de végül lebeszélték róla. tudom, hogy a város nem erre való, meg minden - de három nap alatt pár milliárd ember nyálat csorgatva nézhette volna a hősök terét, amin körbe-körbe autózzák. reklám lett volna a javából.

victor vacendak 2009.05.16. 13:34:05

3 milliárd? 2008-ban volt 600 millió tvnézője az F1-nek (2007-ben 597 millió)...20 évvel ezelőtt miért lett volna 3,5x ennyi?
Tvaly kint voltam a bukaresti utcai FIA GT versenyen. Előzés nem nagyon volt, csak amikor a GT1-es autók lekörözték a GT2-eseket. Néző volt, de nem túl sok. A város amúgy sem túl szép, bár furcsamód a lenyűgoző méretű Casa Poporului (a világ második legnagyobb adminisztrációs épülete, az első a Pentagon) körül nagyon jól nézett ki a lekerített terület. Hogy a Tv közvetítések befolyásolják-e a város turisztikai mutatóit, nem tudom...

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.05.16. 13:39:08

@victor vacendak:
3 nap, pár milliárd NÉZŐ. megegyezünk? ;)

victor vacendak 2009.05.16. 14:32:25

Mi három nap? 600 millió volt egész évben 2008-ben! nem versenyenként. Vazze...:-)))))

Kopi3.14 2009.05.16. 15:15:48

@victor vacendak: hát, nem tudom, de Monaco látványra is, meg azért élvezetességre is rendre jó futamokat produkál. A látványt talán nem kell vitatni, élvezeteség meg mindig akad valami, és még előzni is lehet, ha valaki nagyon akarja. Minden csak a pilótákon múlik.

victor vacendak 2009.05.16. 15:32:38

@Kopi3.14: Ezzel nem vitatkozom. De nicns szükség még több utcai pályára. Valencia és Singapore is bebizonyította, hogy ha csak a leggyorsabb emberen nem felejtik rajta a tankolócsövet, nincs semmi izgalom.

laccc 2009.05.16. 15:32:58

Jó lenne, ha előbb nem basznák szét a F1... Tankolás nélküli F1? A következő mi lesz? Egy gumi végig? :S

Monnyon le mindenki!

victor vacendak 2009.05.16. 15:39:49

@laccc: valószínű nagyon fiatal lehetsz...93 előtt nem volt tankolás. A pittaktika, mint fogalom 82-ig ismeretlen volt. És olyan sztárok versenyeztek még is, mint Senna. Nem a tankolás megtiltása cseszi szét az F1-et, hanem a 40 milliós költség határ. Ezért akar kilépni pl a Ferrari, akik ott voltak minden szezonban.

Kopi3.14 2009.05.16. 15:43:06

@victor vacendak: Szingapúrnak adjunk még egy esélyt, hogy meglássuk mit lehet tenni és mit nem. Egyébként ha megnézed más pályákon, építetteken is ugyanez a helyzet, a leggyorsabb általában már az edzésen az élen van és elmegy, semmi előzés, semmi kísérlet. Idén eddig kissé más, de alapvetően mivel a pilóták nem érdekeltek a pályán előrejutásban, addig nem is fognak ezzel vesződni, boxolgatnak inkább helyette.

@laccc: tankoloás nélküli F1? Tök jó volt 94 előtt, amikor a pályán kellett a pilótáknak eldönteni ki a jobb, és a változó súlyelosztásból adódó vezetési nehézségekkel is meg kellett küzdeniük. Nem volt a mostani elv, hogy majd a boxba később megyek ki, és két-három gyors körrel megelőzöm, úg,y hogy a pályán még szélárnyékba sem érkeztem mögé egyzser sem. Ez utóbbi sokkal roszabb, mint a tankolásnélküliség. Az egy gumi végig sem lenne feltétlen rossz, de te valamit nagyon keverhetsz 2005-ből ide, mert az nem lesz, kötelező lesz kétféle keveréket hazsnálni. Tájékozódj, mielőtt lemondásra szólítasz fel. Vagy monny le te.

victor vacendak 2009.05.16. 15:49:24

@Kopi3.14: De a más pályákon csak az aszfalt nem elég széles, az utcaiakon a fal is közel van. Így aztán még a bártabbja se próbál bűvészkeni. Persze, mit panaszkodok, az F1 nem az előzésről szól. csak a pénzről. Ha előzést akarok látni, akkor a NASCAr-t nézem...:-D

Kopi3.14 2009.05.16. 15:52:13

@victor vacendak: khm. Barcelonában, Malajziában nem elég széles az aszfalt előzéshez? Vagy tavaly Törökországban nem volt elég széles hozzá? Midnegyik helyre jellemző, első kör után csak Sc vagy hirtelen felhőszakadás miatt változik a sorrend, előzéstől nem. Egyébként a szűk hungaroringen is lehet előzni, régebben is lehetett, csak akarni kellett.

Kopi3.14 2009.05.16. 15:53:18

Vagy mondjuk Monzában mennyi előzés szokott lenni?

victor vacendak 2009.05.16. 15:56:07

@Kopi3.14: Ha van 3 a 17-ből, akkor azzal már megcáfoltál? :-D

Kopi3.14 2009.05.16. 16:03:45

@victor vacendak: elővettem három igazán jellegzeteset. De Japánban normáls esetben, Kanadában szitnén normáls esetben mennyi előzés lenne? Nézd meg évekre visszamenve, mennyi pályán elkövetett előzés volt a versenyeken? Marha kevés, az előzések nagyja a boxban történik.

Ленина · http://szanalmas.hu 2009.05.16. 16:07:24

én nem engedném, nem való Rómába a forma 1.

Kopi3.14 2009.05.16. 16:16:28

@0o0o: pedig ott a helye, régen is ott volt a korabel F1. :D

nemuccaszoc 2009.05.16. 19:15:11

Hát, ha Rómában lenne F1 az cifra lenne. Ott utcai versenyt? :)

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.05.16. 19:19:20

@uccaszoc: Márpedig erről van szó! victor vacendak küldte be, nézd csak meg!

http://www.f1fanatic.co.uk/2009/05/13/2012-rome-grand-prix-circuit-revealed/

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.16. 22:32:48

Inkább építsenek egy modern stadiont a Romának, mint hogy F1-re basszák a város pénzét ;-).
süti beállítások módosítása