Hogy eddig mért nem volt ilyen? Olaszország ugyebár motornagyhatalom (MEG BICIKLI) és akkor talán jól hangozna, ha annak fővárosában F1-es futam lenne. Vagy mégsem annyira fontos és jó ez?
Mindenesetre, a főváros polgármestere, Gianni Alemanno bejelentette, hogy megépül a pálya, amelyik 2012-ben otthont adhat a versenynek, melynek nézettségét, ha minden igaz csak az olimpiák és a futball-világbajnokságok előzik meg.
A pálya Róma EUR (Esposizione Universale di Roma, végül nem volt világkiállítás) nevű negyedében épül meg, abban a negyedben, ahol már a negyvenes években – még Mussolini alatt – elszabadult a kockákban és nyílegyenes vonalakban gondolkodó mérnökök fantáziája (lásd racionalista építészet). Visszatérve a pályára: a betoncsík hossza 4669 méterre van tervezve és az elképzelések szerint a gépek 177km/órás átlagsebességgel róhatnák a köröket. Egy a tervezőcsapatban munkálkodó szakember szerint a pálya anyagát olyan aszfaltból tervezik, amelyik energiát termel a rajta közlekedő autók által. Talán ezzel próbálják meg leszerelni a tervezők az esetleg tiltakozó zöldgondolkodókat.
A bejelentést, ha lehet, még érdekesebbé teszi a mostanság mindent felforgató Ferrari-tiltakozás. Igazán abszurd lenne, ha a római versenyt a Ferrari nélkül rendeznék. A sindaco, vagyis Alemanno polgármester sem tudja ezt elképzelni: ,,Nem tudunk Rómában nagydíjat rendezni a Ferrari nélkül!” Egyelőre azonban meg kellene kapni a versenyt, ami nem a legegyszerűbb ügy, hiszen Róma mellett Peking, London, Párizs és Moszkva is szeretne ilyet.
A polgármester 10 ezer új állandó munkahelyben reménykedik, 330 ezer turistában, 160 millió euró magántőke befektetésében, ami pont elég lenne az EUR-negyedének fellendítéséhez.
Az Olasz Nagydíj idén szeptember 13-án lesz, Monzában.