Azt gondoltam, hogy megéri Pekingbe vinni a Szuperkupa döntőt, sejtettem, hogy a kínai szövetségnek van némi pénze, de a Gazzetta dello Sport cikke megmutatja az igazi dimenziókat.
Az van odaírva, hogy Pirelli
A kínai futballszövetség 2,5 millió eurót fektetett abba, hogy a Lazio és az Inter Pekingben, a Madárfészekben mérkőzzön. Bizonyára ez az összeg is elég lett volna az olaszoknak, őket azonban más is motiválhatta. A hazai piac fel van osztva, komoly mozgások nem valószínűek, azonban ebben az 1,3 milliárdos népességű országban még nincs kőbe vésve, hogy valaki az Inter, a Milan, a Juve, vagy a Real, esetleg a Manchester szurkolója, hogy melyiknek a mezébe akar mindenképp beöltözni. Hogy az olasz pozíciók jók az biztos: a warwicki (angol, az angol szövetség kérte a munkát) egyetem kutatása szerint a Milan a legnépszerűbb Kínában. A piros-feketéket (38%) viszonylag távolról követi a Real (22,4%), a Manchester (21,6%), a Chelsea és a Juve.
Tény továbbá – a FIFA (Nemzetközi Labdarúgó-szövetség) honlapja szerint is –, hogy 26 millióan fociznak az országban, azonban az igazoltak száma mindössze 711 ezer, vagyis 2,7% az arány. Ugyanez az arány Olaszországban 4,9-1,5 millió, vagyis több mint 30 százaléknyi az igazoltak száma. A hatalmas kínai számok mellett azért is dolgoznak a kínai piacon a nyugati egyesületek, mert a helyi szurkolók érdeklődése a nagy európai csapatok felé fordul inkább, és csak nagyon kis mértékben érdekli őket a kínai bajnokság.
És ha már kínai baj, akkor érdemes megemlíteni, hogy jövőre a kínai pontgyűjtögető Pirelli Super League néven fog tovább futni. Ide tartozik az az infó is, hogy az Inter-játékosok a Szuperkupa döntőre helyi Pirelli-feliratú cuccban futottak ki (ott a képen a bizonyíték!). Ráadásul, ha valaki rátéved az Inter honlapjára, akkor azt is észreveheti, hogy a chinese változat is ott van a választható nyelvek között (sőt posztírás alatt a kínai zászló is ott az Inter-címer mellett).
Szóval, már Kínában is beindult az Inter-Milan párbaj!