Olasz fórum

Olasz fórum

A Barca kistestvére

2011. február 27. - mbemba

Megnéztem a Juve-Udinét is, Marchisio bevágta élete gólját, de az Udine úgy focizott, hogy az jutott eszembe: én még nem láttam csapatot, amelyik ennyire hasonlít a Barcelonához. Erről írnék bővebben is, majd ha idő is lesz. Ezt írtam január 30-án. Vagyis nem csak arról van szó, hogy a palermói 0-7 elvarázsolt.

Az mozgatott meg, ahogy láttam játszani a friuli csapatot. Néztem Di Natalét, s a barcelonai zseniális törpék jutottak eszembe. Néztem Sanchezt, s Messit láttam. Néztem Zapatát, s azt láttam, hogy eszelősen magabiztos az a játékos. Néztem a balhátvéd Armerót, a arra gondoltam a Barcának nincs ilyen jó balhátvédje. Aztán persze van egy-két poszt, ahol nem ér nyomába a katalán nagytestvérnek, de a kistestvér státuszt én megadnám.
 
Megadnám, mert több minden emlékeztet a Barcelonára. A zseniális kisembereket, akik cseleikkel, fordulékonyságukkal, gyorsaságukkal, összjátékukkal helyben hagyják ügyetlennek tűnő védőiket. Nem csak Sanchez és Di Natale ilyen, de Pinzi és Isla – utóbbi chilei, mint Sanchez – is illik ebbe a kategóriába. Tény: Pinzi inkább labdaszerző ember, de előre is hasznos.
Igen, Iniestának a világon nincs párja!
 
Hihetetlenül labdabiztos az egész csapat. A Juve ellen eldugták a labdát, a torinóiak pedig csak reménytelenül hajkurászták azt, s mikor legjobban kitámadtak, akkor lecsaptak. A hátvédek is úgy járatják a labdát, mint más azt kézzel teszi. Zapata a középhátvéd élen jár ebben is, akárcsak Benatia. Nincsenek robotoló játékosaik – tavaly váltak meg Pepetől.
 
A másik hasonlóság, hogy élvezik a játékot, örömmel fociznak, ami következik az előzőkből. Olyannyira, hogy például a cesenai vendégjátékon a hazai közönség dübörgő tapssal kísérte le Di Natalet (21 gól eddig). Most pedig a négy gólig jutó Sancheznek (11) szólt a taps Palermóban.
 
Mint Barcelonában itt is igyekeznek minél fiatalabb tehetségeket megszerezni, s az ificsapatból felhozni őket. Mondják róluk – nem sikerült ellenőriznem –, hogy a Palermo után a Serie A második legfiatalabb csapata, vagyis Friuliban is kipróbálják az ifjakat.
 
Aztán akárcsak a katalánoknál is fontos az identitás, de itt sajnos nem a helyi fiatalok felhozatala ennek a jele, hanem hogy a klub honlapja a friuli dialektust is beszéli.
 
Érdemes tisztában lenni azzal, hogy az Udine első öt bajnokiján egy pontot szerzett – az első négyet elveszítette. De Pozzo – 1986 óta ő a tulaj – tudta, hogy Guidolin tudja a szakmát.
 
Zamparini, a Palermo első embere nem tudta ezt, s elküldte Guidolinit, aki most visszatért s hétszer verte el a nagyszájú presidente fenekét.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://olaszforum.blog.hu/api/trackback/id/tr552696102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

madbalee 2011.02.28. 09:05:18

A szezon előtt Sanchez volt az én titkos meglepetés emberem, évek óta végre 1 jó tippem ilyen téren;)

mizie 2011.02.28. 09:16:37

Azért sztem a védekező középpályás Inler Gökhan igencsak tipikus robotoló játékos, de igaz hogy néha hatalmas passzokat is kioszt. Ő benne van az Udinese 3 legértékesebb játékosában.

Az tényleg nagyon szimpi hogy ennyi fiataljuk van (a kezdőcsapaton kívül még kb 3-4 csapatnyi játékosuk játszik a világ sok pontján kölcsönben).

Jó végre látni hogy valamelyik olasz csapat szakít az eddigi dögunalmas és abszolute nem hatékony Catenaccio-val.

serpentin (törölt) · http://www.bridzs.hu/ 2011.02.28. 10:15:04

jönnek fel mint a talajvíz, óriási harc lesz a harmadik-negyedik helyért

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2011.02.28. 14:52:35

@mizie: Én mikor láttam, akkor inkább előre játszott, ráadásul közel a csatárokhoz, de nem ismerem igazán jól. Úgy tűnt, hogy ő adja, tőle várják a nagy passzokat.
Én majd őt lesem, te meg figyeld meg Armerót! :)
(most látom, hogy Inler játszotta a legtöbb percet)

@serpentin: S az Udine következő meccsei nem néznek ki nagyon nehéznek. (Bari otthon, Cagliari idegenben, Catania o, Lecce i,...)

@madbalee: Ezért sem jár pluszpont a tippversenyben. :)
süti beállítások módosítása