Olasz fórum

Olasz fórum

Totti, il Capitano (+csodafénykép)

2008. november 29. - mbemba

Baraonda, itt és most, először jelentkezik poszttal. Anti-focisták nem aggódni, új posztolónk más pályán is játszik!

Az a hír járja, hogy a Vatikánban van egy csodatükör. Ha valaki ez előtt a tükör előtt nem mond igazat, a varázslat hatására eltűnik. Vieri, Gattuso és Totti elindulnak, hogy próbára tegyék a tükröt.

Először Vieri áll a tükör elé, majd azt mondja: „Azt gondolom, én vagyok a világ legjobb játékosa…” Vieri rögtön köddé válik…

Gattuso következik:„Én azt gondolom, én vagyok az univerzum legszebb férfija…” Gattuso is rögtön eltűnik.

Francesco, látva, hogy mi történt a többiekkel, kicsit félve áll a tükör elé, próbál erősen koncentrálni, majd alig hallhatóan azt mormogja:
„Én azt gondolom, …”
És azonnal köddé válik…
 
Minden azzal kezdődött, hogy Olaszország-szerte terjedni kezdtek a pletykák az AS Roma kitűnő csatáráról, Francesco Tottiról, hogy – bár tehetséges futballista – igen hátul állt, mikor az eszet osztották…
 
Az egyik olasz „urban legend” szerint egy interjú során az újságíró azt találta mondani, „carpe diem”, mire Francesco annyit felelt, „scusami, non parlo in inglese”, azaz nem beszélek angolul.
 
Sorra születtek a mi rendőrvicceinkhez hasonló „Totti-viccek”, 2003-ban könyv formájában meg is jelent egy válogatás ezekből. Totti mentségére szóljon, bár a viccek jó részében ő a főszereplő, azért a többi „lángelme” is helyet kapott, sűrűn van emlegetve Gattuso, Del Piero és az országos cimbora, Bobo Vieri is.
 
Kiderült, Totti kifogyhatatlan téma, csak egy évet kellett várni a második kötetre, ami „Az új viccek Tottiról” címet kapta. De a Róma kapitánya csupaszív fiú. Nem haragudott, sőt maga is támogatta a könyvek kiadását. A terjesztésből származó bevételt pedig jótékony célokra ajánlotta fel.
 
Innen vezetett az út az első saját könyv megírásáig, 2006-ban jelent meg az „Il mio calcio” – Az én focim. Francesco anekdotái sem mentesek a humortól, sőt olykor öniróniától.
 
A legutóbbi Totti-könyv, „Életem, góljaim” már professzionálisabb, a könyv mellé DVD-melléklet is jár. Fotók, interjúk, személyes vallomások a nagyszerű focistáról, aki nem mellesleg csodálatos férj, és két bambino, Christian és Chanel remek apukája.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://olaszforum.blog.hu/api/trackback/id/tr41794262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

klematisz · http://klematisz.blogspot.com/ 2008.11.29. 09:19:12

Remek anekdóták, még én is, aki pedig NAGY focirajongó vagyok :))) elolvastam őket...

baraonda · baraonda.blog.hu 2008.11.29. 16:59:55

mbemba: örülök, hogy itt lehetek :o)

klematisz: és gondold el, Totti még csak 32 éves, szerintem még benne van néhány új könyv és új vicc lehetősége :o)

sg · http://soccergirl-sgblog.blogspot.com/ 2008.11.29. 17:35:12

én ezt a viccet vörös barna és szőke nővel ismerem, de Tottival kétségtelenül jobb :P

és gondolom akkor ez is megvan: www.youtube.com/watch?v=c31oO8GjZH0

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.29. 17:56:35

baraonda: és még néhány gól/gólpassz is benne van a Capitanoban. Egyébként érdekes, hogy a játékintelligencia és a általános sütni való mennyire nem függ össze.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.11.29. 18:22:20

popp
Sztoicskov, Hagi, ... Van ahol összejön a kettő, nem? Breitner, Rivera,... A kört bővítendő: Ali, a Muhammad

baraonda
nagyon örülök, hogy itt vagy! :))

baraonda · baraonda.blog.hu 2008.11.30. 08:04:17

sg: ezeket a videokat nem is láttam még, köszi :o)

popp: Del Piero állítólag könyvelő lenne, ha nem focizna. Nehezen tudom elképzelni :o)

mbemba: akiknél nem sorba írnám még Cantonát és Gascogne-t :)

sg · http://soccergirl-sgblog.blogspot.com/ 2008.11.30. 16:43:05

Alex, mint könyvelő???? Ezt én is elég nehezen tudom elképzelni :D
süti beállítások módosítása