Olasz fórum

Olasz fórum

Rómának szeretettel (Woody Allen filmjéről, két forrására rájöttem, talán)

2013. február 11. - mbemba

rómának.jpg

Nem vagyok Woody Allen-fan. Alátámasztásként annyit, hogy a trilógiához tartozó másik két részt eszembe nem jutott megnézni – utólag tudtam meg, hogy ez trilógia. De például Zelig (a kaméleon-ember) című filmjéért egészen odavagyok.

Ezzel – ezzel az újabbal – a filmmel az lehetett a célja, hogy aki megnézi, az nevessen egy jót. Velem – illetve a Vörösmartyban üldögélő emberekkel – ezt elérte. Én például nem csak egy jót nevettem, hanem néha röhögtem is, mint félnótás. Az operajelenetek szerintem ellenállhatatlanok. A visszahúzódó római polgár, aki zseniálisan énekel – viszont leblokkol, ha nem zuhanyzó alatt teszi ezt – kénytelen egy mobil zuhanyzóból énekelni az operaéhes népnek, miután a nyugdíjas Woody Allen – korábban kemény menedzser – rábírja, hogy ne csak családjának énekeljen.

Megjegyzem, hogy ez a motívum (csak víz alatt énekelni tudó kisember) Norman Wisdom a Follow a star filmjéből való, talán. Nincs ebben semmi rossz, egy római filmben nem marhaság az opera kínálta lehetőségeket kihasználni. Felismertem ezeket a jeleneteket, mert N. Wisdom filmjeit valamiért engedték vetíteni Ceausescu alatt is (olvasom a wikipédián, hogy a hasonlóan nyomorgatott Albániában szintén így volt).

Aztán voltak szépen hírességek is a filmben (P. Cruz, Alec Baldwin,…). Én most csak a fő-fő olaszról ejtenék sorokat: Benigni hálás szerepet kapott. Ő a kisember, vagyis Leopoldo Pisanello, aki sztár lesz, hipersztár, s a mérhetetlenül érzékeny és okos média felemeli az egekbe, s mindent megkérdeznek tőle. De mindent! Hasonló ésszel, ahogy itthon sok újság és tévé megteszi. Pisanello kiélvezi a helyzeteket, de egy idő után ráun az egész haccacáréra, aztán megint visszalépne a csillogók közé. Él Benigni a szerepében!

S most eszembe jut még egy ötletkölcsönzés: amikor egy közlekedési rendőr idétlenül és bárgyún ajánlja Róma szépségeit, az nekem rögtön a korábbi római polgármester, Rutelli szerencsétlenkedését dobta ki számomra.

De mondom, jól van ez így.Mert  W. A. minden magas labdát leütött (ügyesen, jól), amit Olaszország, Róma kínált: olasz család, temperamentumos emberek, kispolgár-nagypolgár, sznobsereg, nyelv és zene, kurvák és széplelkek,…

Nekem nagyon tetszett! Mindenért!

A bejegyzés trackback címe:

https://olaszforum.blog.hu/api/trackback/id/tr35072050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oleandro 2013.02.11. 17:12:58

Én a Manhattan, Annie Hall és Zelig hármason kívül nem emlékszem jó filmjére. erről is inkább csak rosszat hallottam mindenkitől, úgyhogy eszembe se jupott megnézni. te vagy az első kivétel!

.Frajti 2013.02.11. 20:02:13

Hát én láttam a trilógiát, a megfelelő sorrendben. Vicky, Christina, Barcelona egy talicska fost nem ér. Ez elmegy, de max az olasz vonal miatt tetszett. Viszont az Éjfélkor Párizsban kötelező! mindenkinek! :)

.Frajti 2013.02.12. 19:17:27

akkor szóljatok, ha megnéztétek a Párizsost, kiváncsi vagyok a véleményekre :)

.Frajti 2013.02.13. 17:39:43

@mbemba: ehh, még van ember, aki ott néz filmet? :D
süti beállítások módosítása