Az olasz mekikben védik a hazait! Sőt, egy ragazzo vagy ragazza megteheti, hogy csak azt eszik! Ezekben a napokban nagy dirrel-durral harangozzák be a McItaly-t, melynek lényege az, hogy százszázalékban olasz termékekből állítják össze ezt az étket!
Lenn a minisztérium védjegye látható
A McItaly melletti kampányban azonban ezúttal nem csak az aktuális hírességek, az éppen eladandó filmek hősei viszik a prímet; a kampányban ott van Luca Zaia agrárminiszter is, aki ilyeneket mond, ilyeneket mondhat: ,,Mezőgazdaságunk nem hagyhatta ki ezt a lehetőséget! A számok is mutatják… 3 és fél millió eurónyi (körülbelül 960 milló forint) olasz termék kerül forgalomba. A McItaly lehetővé teszi, hogy kapcsolatba kerüljünk a fiatalokkal, megdolgozva ízlelőbimbóikat (imprinting gustativo – mondta a miniszter); az idejárók 31 százaléka 20 és 35, 11 százalék pedig 15 és 19 év közötti… A made in Italy-t védjük, az identitásunkat, és pontosan ezért nem csak a termék szórása a fontos, hanem a minősége is. A McItaly pedig ilyen minőség, ez a panino nem anonim, eredete, származási helye teljesen visszavezethető, és ezzel a termékkel ma globalizáljuk az olasz mezőgazdság identitását!”
Mert említik azt is, hogy szeretnék határokon átvinni ezt a produktumot.
És hogy mi lesz ebben a paninóban? 15 ezer gazdaságból érkező olasz marhahús, Asiago sajt – ugyancsak ellenőrzött minőségű –, pugliai és szicíliai articsókakrém, a kenyér pedig extraszűz olívaolajjal készül, de lesz benne olasz úgynevezett batávia saláta is.